Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Błędy • INSIMILION

    Icewind Dale 2


    Błędy

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 02.10.2008

    Oto różnego rodzaju błędy i głupoty jakie znalazłem w grze:


    • Kto to widział, aby wojownik musiał kilka razy machnąć mieczem, żeby rozwalić jakiś głupi bęben (Okolice Fortecy Hordy). Każdy dobrze wie, że wystarczy tylko wbić miecz w płótno i bębna nie ma, ale w grze tak nie jest. Mało to zgodne z prawdziwym światem. Nawet zezowaty noworodek lepiej powinien sobie radzić z tak skomplikowanym wrogiem jak bęben.

    • W opisie procy Lewa Ręka Ciemności, raz imię Kresselak jest napisane przez samo k, a raz przez ck (Kresselack).

    • W opisie "Mikstura Większego Przywrócenia" zamiast Mikstura pisze "Misktura".

    • W krainie Chult (Kraina za portalem w konarach drzewa Kuldahar), odnalazłem dziwny czerwony znaczek w lewym górnym rogu ekranu.
      Gdy naciśniesz klawisz ALT i ustawisz ekran w to miejsce, powinna być widoczna rozmazana czerwona kropka. Kursor po najechaniu na nią zmienia się, tak jakby można było tego użyć, lecz niestety znajduje się to w niedostępnej części planszy.

    • Kolejna anomalia znajduje się w piątym rozdziale, w lokacji, do której wchodzimy z ostatniego poziomu Oka Smoka - Wnętrze wulkanu. Znajduje się tam pewna osoba, która kieruje łodzią, pomagając ci przedostawać się między wysepkami na lawie. Nazywa się on Archon i prowadzi sklepik. Jak wiadomo, lokacja ta wpadła w pętlę czasową - za każdym razem gdy próbujemy opuścić ją przez Pola Rzezi, cofamy się o jeden dzień. Zauważyłem że jeśli sprzedamy jakiś przedmiot Archonowi, gdy widzimy go pierwszy raz, to będzie można to odkupić po ponownym spotkaniu, gdy wrócimy się o jeden dzień. Jak to możliwe, że miał on twoje przedmioty już na kilka dni wcześniej?

    • Jak ktoś grał w Icewind Dale 2, to pewnie znalazł też Strzałkę +5. Przedmioty +5 jak wiadomo są niesamowicie umagicznione, pozwalając zadanie większych obrażeń z większą celnością. Przypatrzcie się jednak zdjęciu tej strzałki. Jak można trafiać kogoś krzywą strzałką - ja nie wiem, ale może ktoś mi wytłumaczy.

    • Czy wiedzieliście drodzy podróżnicy, że jedna postać może mieć dwa imiona. Jest taki człowiek i stoi on przy Palisadzie Targos, przy swoim domu, który został zniszczony na potrzebę budowy palisady. Komentuje on że wychował się on tutaj. Najdziwniejsze jest to, że gdy najedzie się na niego kursorem, w opisie wyskoczy, że jest to "Bród Harles", ale podczas rozmowy, jego imię brzmi "Harlesford". Hmm, to dziwne.

    • Nie wiem czemu, ale najwięcej błędów jest na samym początku gry. Kolejną literówką jest, gdy Gohar (karczmarz w dokach Targos) daje ci część statku Donovana, wspominając przy tym że statek został nazwany imieniem jego żony, mówiąc przy tym że była to "Viera", a tak na prawdę nazywała się ona Veira. Czyżby Gohar za dużo wypił i mu się imiona myliły?

    • Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?

    • Jest pewien mały błąd na doświadczenie w Lodowym Pałacu. Jest tam więzienie, gdzie trzymają więźniów - za uwolnienie każdego dostaje się około 1500 PD. Ale jeśli zaraz po tym jak uwolnimy ich zapiszemy grę i ponownie ją wczytamy, to doświadczenie znowu zostanie przyznane.

    • Błędów oczywiście nie ustrzegły się czary. Czar o nazwie "Zasłonięcie Umysłu" ma w opisie odniesienie do innego czaru - "Oczyszczenie umysłu to czar, który chroni daną istotę... ". Widać, że tłumacz miał rozdwojenie jaźni.

    • W Podmroku możemy zobaczyć posąg Marketh'a z "IwD", co świadczy, że jesteśmy w byłej Niższej Głębi Dorna" (z resztą jest to "powiedziane" wcześniej w grze). Tylko jak to możliwe, że krajobraz tego miejsca tak bardzo się zmienił po zaledwie 30 latach?! No i położenie tej lokacji też się nie bardzo zgadza...


    Teraz nadszedł czas na dziwactwa wyciągnięte z gry. Jeżeli kiedykolwiek bawiłeś się w małego podglądacza i edytowałeś sobie różnymi narzędziami pliki gry, to na pewno znalazłeś kilka dziwnych zjawisk. Oto rzeczy znalezione przeze mnie:

    • Autorzy gry zostawili w plikach dziwny przedmiot o nazwie "Kolczuga Zagłady Testera" Nie ma ona żadnych parametrów, a jej opis brzmi następująco:
      Super-Łańcuch wyłącznie do testowania ścieżki krytycznej! Nie używać do testowania grywalności. W przeciwnym wypadku zostaniesz uprowadzony przez kosmitów i poddany testom.

      Komuś się nudziło. Możesz ją wywołać kodem 00ARMCH.
    • Oto kolejny przedmiot podobny do poprzedniego, opisany przez Maxa. Jest nim "Ostrze Armageddonu 2002", a oto jego opis:

      *Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie same zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.

      *Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · .. · 5 · Nowsze »

    Seraphe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.04.2006 o 13:12  

    hehehe, błędy? ja? coś Ci się chyba przyśniło ktosiu :D

    Seraphe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.04.2006 o 13:13  

    Blah, myślałem że nowy koment ląduje na górze nie na dole xD.

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.05.2006 o 19:05  

    Jesli chodzi o ten straszny las ze sciezkami co to go nie mozna przejsc bez problemów to informuję że łowca/druid/barbarzynca mają taką fajną cechę jak tropienie (czy cos kolo tego), która nie przydaje sie nigdzie tak bardzo jak tu. I problem z głowy...

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.05.2006 o 16:56  

    Sorki bardzo. Tropienie to ma tylko łowca. A ta umiejetnosc przydatna do przejscia lasu to wiedza o pustkowiach któtrą najlepiej rozwija łowca/druid/ barbarian.

    Tallos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.06.2006 o 18:03  

    W grze jest jeszcze jeden błąd. Otóż przy wysłuchiwaniu jednego z dostepnych głosów można usłyszeć: "na gniew Erythnula! na potęgę Korda!". A przecież gra toczy się w Faerunie, gdzie nie ma takich bogów. Co ciekawe zakony kapłańskie i paladyńskie maja już poprawne nazwy.

    Joneleth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.06.2006 o 14:57  

    Co do tych małych "trójkącików" w rogu mapy: Czy widzieliście nieraz, jak się psuła tama? Lub gdy jakiś głaz się odsuwał gdy go popchnęliśmy? Te nietypowe drzwi, skrytki itp. służą jak właśnie jakieś rzeczy które można przesuwać. Te trójkąciki pozwalają na przesuwanie ich w tę i w tę (czyli jak zniszczysz wszystkie te belki podtrzymujące tamę, to w rogu mapy są trójkąty, jak je naciśniesz to się tama naprawi, jak naciśniesz znowu to zepsuje itp.). W większości map są te trójkąty, w rogach planszy. I nie trzeba do nich podejść by je otworzyć, lecz do przeszkody, którą ten trójkąt otwiera.

    No i jeszcze jeden błąd: W dżungli Chult stoi sobie Ssethsar Sashkta ze swoimi uczniami. Kiedy się trochę pokłócą i zaatakują, ciała uczniów wyglądać będą jak ciała kobiet-łotrzyków czy magów (czyli jak za życia), a gdy zapiszemy i wczytami grę, wyglądają jak ciała mnichów-mężczyzn.

    Joneleth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.06.2006 o 14:59  

    Czyli w tych trójkątach chodzi o to, że np. jak jest cutscenka gdzie ork przesuwa blokadę z drzew, to właśnie naciska na ten trójkąt. Wpisując w konsoli ctrlaltdelete:explorearea() można odsłonić mapę i naciśnąć w rogu trójkąt, i zasunąć blokadę z drzew spowrotem :-)

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.07.2006 o 14:05  

    Wracajac do statku Oswalda z jedynki. Watpie by przerabial swój statek w jedynce na wiatrak. Bo niby po co watpie by wyrabial make na taka skale, jeden mlyn miescie juz jest(narazie nie czynny ale tylko do wiosny). I raczej wystarczyl mu zarobek ze sprzedazy eliksirów. A statek z dwojki ogolnie bardzo rozni sie od tego z jedynki a podobno byl tylko napeawiony

    Marcek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.08.2006 o 23:15  

    Ja znalazlem natomiast małą niezgodnosc w tlumaczeniu: w grze mozna znalezc (niestety nie pamietam gdzie) Pas Litościobójcy, a jego opis nawiazuje do jednej z grup filozoficznych w Sigil. Kazdy kto ma odrobine doswiadczenia z Planescapem wie, że jedna z owych grup (zwanych frakcjami), ktora utrzymuje sprawiedliwość ponad wszystko to *ŁASKO*bójcy (zwani tez Czerwona Smiercia)
    Ogolnie rzecz biorac nie jest to wielki blad, poniewaz litosc i laska to synonimy, ale ludzie tlumaczacy RPG-i powinni chociaz pobieznie znac sie na swiecie fantasy.

    Akitsuki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.08.2006 o 1:44  

    Kiedy kapitan Yurst nie leżał na ciałach zwykłych magów tylko likantropów. Jak by ktoś nie zauważył to w tej lokacji walczy się z wilkołakami, które po śmierci przybierają ludzką formę.

    Merhold
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.11.2006 o 17:26  

    Co do Błedu z okiem smoka: Czy gracie na kodach? ja raz od razu zabiłem tą czarownicę przy samym wejściu kodem. I przez to wejść nie mogłem...gdy walczyłem normalnie okazało się ze po pewnym czasię ona się teleportuje i wtedy mogłem już wejść :]

    I jeszcze jedno, w Kuldahar jest kowal co się nazywa C.ee..coś na C, nie pamiętam dokładnie. Gdy wejdzie się do oka smoka iw róci do kuldahar to ta postaś nazywa się chyba Assim czy jakoś tak.

    dom
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.01.2007 o 11:49  

    autor napisał(a):
    Czy wiedzielisćie drodzy podrużnicy że jedna postać może mieć dwa imiona.


    A czy ktoś widział, żeby pisać "podrużnicy" zamiast "podróżnicy"? :-)

    nikt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.01.2007 o 16:46  

    ja grałam jakiś czas temu w ID II po raz drugi i nie wiem dlaczego, tym razem miałam masę błędów. Nie jakieś tam nazwy itp, tylko np.
    byłam w Świątyni Auril, lecz nie było tam Orii...zabiłam ją, ale ta się nie pojawiła w tej sferze eteralnej czy jakoś tak, nie miałam klucza itp. Wierzcie mi, szukałam jej wszędzie...i musiałam przechodzić świątynie jeszcze raz, następnym razem na szczęście się udało.
    Potem z kolei miałam problem z Okiem Smoka (też błąd, w I było Smocze Oko, a w II Oko Smoka czy na odwrót...niby błaha sprawa, ale czepić się można ;)) otóż na poziomie przed Wulkanem trzeba było zabić Ifryty itp. by ocalić jakieś dziecko, które okazywało się wężowym kapłanem, tak? po zabicio Ifrytów automatycznie zaczynał z nami gadać. Ze mną nie chciał:/ wczytywałam, próbowałam, i nic...więc przestałam grać, a szkoda :(

    lol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.03.2007 o 14:48  

    Ja tam poszlem kaplanem na 11 lewelu (moglem awansowac ale nie chcialem ) i wszystkie komnaty przechodzilem miejwiecej tak animacja martwego a potem sanktuarium:-)

    tarrant
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.03.2007 o 11:39  

    mnie najbardziej zdenerwowało, gdy w 8 komnacie u mnichów mój kapłan nie mógł się poruszać zablokowany przez pojawiające się durne miejsca, w które uderza słup ognia - nie da się po nich przejść. nie wiem, czy to bug, czy sadyzm twórców, (;

    Pustelnik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.05.2007 o 18:17  

    Heh, miałem dokładnie taką samą przypadłość jak "nikt", i tak samo jak on zakończyłem wtedy swoją przygodę z IWDII na dłuugo...

    Piotrek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.05.2007 o 15:29  

    No i jeszcze w oku smoka napotykamy nathaniela (albo jakos tak) ale jak go zaatakujemy to sie okaze ze to nie nathaniel tylko jakis zul

    Przemo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.05.2007 o 21:20  

    Rażące błędy językowe... W dwójce i jedynce. "W każdym bądź razie" "wrócili z powrotem" "lodowa wieża z lodu" Troche to psuje zabawę...

    Cyar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.05.2007 o 8:08  

    NIe wiem czy ktos ten temat poruszyl, ale znalazlem sposob i mam postacie na poziomie..... Prawie Boskim;) Otoz ... Grimuar podroznika (czy jakos tak...) w klasztorze przed wejsciem do podmroku... Q/save przed zakupem ksiazek, zakupujesz ksiazki, export postaci, load, import postaci, zakupienie ksiazki (10k expa) export postaci i tak dalej..... ENJOY:)

    Irivn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.05.2007 o 13:09  

    DObra mam problem... Po rozbiciu statku zebrałem już wszystkie potrzebne rzeczy ale nie wiem jak połaczyć belladone z wyciagiem thrymowym. Mam dechy, pajeczyne, diamenty, wyciag thrymowy, belladone i reszte co tam trzeba i nie wiem jak zrobic papke z belladony. Help me



    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · .. · 5 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw