Baldur's Gate 2
Ważne walki
Porady ogólne:
- Poniżsi przeciwnicy są potężnymi stworzeniami magicznymi, do których pokonania użyć trzeba dużo magii. Niezwykle wskazane jest posiadanie w drużynie kapłana i dwóch magów (doskonale w roli drugiego maga sprawdza się Jan Jansen; do niego Edwin bądź główny bohater).
- Walki te wymagają ciągłego stosowania pauzy i trzeźwego umysłu. W każdej rundzie trzeba wybrać czar, który ma być rzucany, leczyć członków drużyny, którzy mają poważny uszczerbek na zdrowiu, a w krytycznych wypadkach uciekać. W szczególności dbać o głównego bohatera i o kapłana!
- Do tych walk nie można stawać ot tak, bez żadnego rzucenia czarów ochronnych i ulepszających drużynę. Szczególnie ważne są Przyspieszenie Ruchów oraz wszystkie czary polepszające odporności i rzuty obronne.
- W niektórych walkach bez sporego doświadczenia ani rusz. Przy każdym potworze podałem minimalną ilość doświadczenia, z którym przeciętny gracz powinien przejść go podanym sposobem. Weterani oczywiście mogą pokusić się o przełamanie tego limitu, choć wątpię, żeby któryś z nich nie miał już swojego sposobu.
- Opisuję te walki z myślą, że gracz posiada odpowiednie wyposażenie. Niemal niezbędne są takie przedmioty jak Szata Vekny czy Hełm Vhailora. Inne przedmioty z Targu Przygód też warto mieć.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 95 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
sprawdzałam i amela jest kapłanem/magiem a nie magiem/wojem
sprawdzałam i amela jest kapłanem/magiem a nie magiem/wojem
a tak wogóle to wiecie co to "słownik ortograficzny"? albo "jak nie wykopywać liter"?
a tak wogóle to wiecie co to "słownik ortograficzny"? albo "jak nie wykopywać liter"?
(ja nie korzystam z wyrej wymienionych ale to nie znaczy że to tradycja)
(ja nie korzystam z wyrej wymienionych ale to nie znaczy że to tradycja)
o na przykład to "wyrej" (wyrzej)
o na przykład to "wyrej" (wyrzej)
jeśli tylko macie w drużynie jana jansensa umiejącego zastawiać porządne pułapki to sposób jest następujący : janem tworzymy jego duplikat, który natychmiast rzuca zatrzymanie czasu, potem idzie i obok melisanny zastawia pułapki. zazwyczaj melisanna zaraz po tym jest na skraju śmierci i praktycznie wystarczy tylko ją dobić.
jeśli tylko macie w drużynie jana jansensa umiejącego zastawiać porządne pułapki to sposób jest następujący : janem tworzymy jego duplikat, który natychmiast rzuca zatrzymanie czasu, potem idzie i obok melisanny zastawia pułapki. zazwyczaj melisanna zaraz po tym jest na skraju śmierci i praktycznie wystarczy tylko ją dobić.
Przy kangaxie można też skorzystać z ulepszonej niewidzialności
generalnie przy walkach z magami dobrze jest na chwile zniknąć i odczekać aż ich osłony przestaną działać (niewidzialność, niewykrywalność, płaszczyk niewykrywalności...)
Mnie tu brakuje opisu walki z półlichem w twierdzy Strażnika (chociaż tego robie jak powyzej, tylko czekam aż rzuci deszcz meteorytów i wychodze)
Przy kangaxie można też skorzystać z ulepszonej niewidzialności
generalnie przy walkach z magami dobrze jest na chwile zniknąć i odczekać aż ich osłony przestaną działać (niewidzialność, niewykrywalność, płaszczyk niewykrywalności...)
Mnie tu brakuje opisu walki z półlichem w twierdzy Strażnika (chociaż tego robie jak powyzej, tylko czekam aż rzuci deszcz meteorytów i wychodze)
Ulepszona niewidzialność nie wzrusza Kangaxxa. Chyba że jako ten konkretny czar (ja próbowałem z Grupową niewidzialnością, ale to jest praktycznie to samo...)
Ulepszona niewidzialność nie wzrusza Kangaxxa. Chyba że jako ten konkretny czar (ja próbowałem z Grupową niewidzialnością, ale to jest praktycznie to samo...)
Melissana nie ma szans jak dostanie wyłomem to Sarevok i Minsc włączają młyńce i po problemie. Obstawa lata w tym czasie za np.druidem i po 1 minucie panna leży:|
Melissana nie ma szans jak dostanie wyłomem to Sarevok i Minsc włączają młyńce i po problemie. Obstawa lata w tym czasie za np.druidem i po 1 minucie panna leży:|
Na Fikraga, trzeba rzucać ogłupienie i troche powczytywać, w końcu zadziała :D i można go ubić kijem 9-poziomowym magiem :D.Melissana jkest latwa wystarczą mlyńce i wyłom, a hmmm... kangaxx to mój pala z karsomirem xD
Na Fikraga, trzeba rzucać ogłupienie i troche powczytywać, w końcu zadziała :D i można go ubić kijem 9-poziomowym magiem :D.Melissana jkest latwa wystarczą mlyńce i wyłom, a hmmm... kangaxx to mój pala z karsomirem xD
Polecam czar "przywołanie Nishruu" zniknąc mu z pola widzenia i posłac na niego nishruu. one sa odporne na magie, a irek inaczej nie atakuje niz magia. Po czym odczekac az osłony Irka padną i go dobic:)
Polecam czar "przywołanie Nishruu" zniknąc mu z pola widzenia i posłac na niego nishruu. one sa odporne na magie, a irek inaczej nie atakuje niz magia. Po czym odczekac az osłony Irka padną i go dobic:)
Orish - Ulepszona Niewidzialność ma zupełnie inny efekt. Po wykonaniu ataku nie można celować w nas czarami aż, do upłynięcia czasu działania.
Dodatkowo przyznam, że artykuł jest słaby, wymaga kilku poprawek i dopracowań. Kilka porad jest chaotycznych i/lub za krótkich. Jak chcesz Orish, to postaram się wziąć za większość z nich w najbliższym czasie. :)
Najbardziej dobił mnie tekst o walce z Irkiem w Czarowięzach. Przecież ledwo co tam jest napisane, a bez jaj jest to najtrudniejsza walka przeciwko niemu. (No, chyba, że mamy Tacticsa, toszeczkę podnoszącego poprzeczkę w Piekle).
Orish - Ulepszona Niewidzialność ma zupełnie inny efekt. Po wykonaniu ataku nie można celować w nas czarami aż, do upłynięcia czasu działania.
Dodatkowo przyznam, że artykuł jest słaby, wymaga kilku poprawek i dopracowań. Kilka porad jest chaotycznych i/lub za krótkich. Jak chcesz Orish, to postaram się wziąć za większość z nich w najbliższym czasie. :)
Najbardziej dobił mnie tekst o walce z Irkiem w Czarowięzach. Przecież ledwo co tam jest napisane, a bez jaj jest to najtrudniejsza walka przeciwko niemu. (No, chyba, że mamy Tacticsa, toszeczkę podnoszącego poprzeczkę w Piekle).
Akurat w tym tekście moje są tylko opisy Firkraaga, Demogorgona i Irenicusa na Drzewie Życia i na pewno będę je w stanie poprawić na wakacjach. Reszta jest Amelka, tylko Ahelor tego nie zaznaczył i Kangaxx Oressa ^^ W sumie to teraz widzę, że faktycznie przydałyby się osobne wyczerpujące teksty o każdej ważnej walce - dokładnie opisanych do każdego po kilka taktyk, zarówno tych ciekawych, jak i tych lamerskich :P
Akurat w tym tekście moje są tylko opisy Firkraaga, Demogorgona i Irenicusa na Drzewie Życia i na pewno będę je w stanie poprawić na wakacjach. Reszta jest Amelka, tylko Ahelor tego nie zaznaczył i Kangaxx Oressa ^^ W sumie to teraz widzę, że faktycznie przydałyby się osobne wyczerpujące teksty o każdej ważnej walce - dokładnie opisanych do każdego po kilka taktyk, zarówno tych ciekawych, jak i tych lamerskich :P
dla mnie najtrudniejszy był demigorgon poniewaz rzucilem magiem zatrzymanie czasu i go nie objelo lazil i bil mi wojow pozniej ganial mi za magiem a wojownicy mieli minimum helta wiec musialem nimi uciekac i sie leczyc, a jego przyzwane demony byly nie do zdarcia bo rzucily sobie odpornosc na magiczne bronie,ale jak juz sie podleczylem i rzucilem akceleracje to go pokonalem, a Amelissana to byl najwiekszy leszcz
dla mnie najtrudniejszy był demigorgon poniewaz rzucilem magiem zatrzymanie czasu i go nie objelo lazil i bil mi wojow pozniej ganial mi za magiem a wojownicy mieli minimum helta wiec musialem nimi uciekac i sie leczyc, a jego przyzwane demony byly nie do zdarcia bo rzucily sobie odpornosc na magiczne bronie,ale jak juz sie podleczylem i rzucilem akceleracje to go pokonalem, a Amelissana to byl najwiekszy leszcz
jesli chodzi o irenikusa to mozna go zabic na niskim levelu(wykonujac tylko glowne questy),wystarczy 2 magow, 2 sekwencery "pelne" magicznych pociskow, i zaraz po gadce szybko spacje i uaktywniamy sekwencery,nastepnie szybko podchodzimy jakims wojem i raz go uderzamy
jesli chodzi o irenikusa to mozna go zabic na niskim levelu(wykonujac tylko glowne questy),wystarczy 2 magow, 2 sekwencery "pelne" magicznych pociskow, i zaraz po gadce szybko spacje i uaktywniamy sekwencery,nastepnie szybko podchodzimy jakims wojem i raz go uderzamy
Hej!. Jak pokonać zmiennokształtengo demona na 2 poziomie Twierdzy Strażników?. Koleś ciągle ma niskie obrażenia, a kazda broń zadaje mu maks 1 obrażenie.
Hej!. Jak pokonać zmiennokształtengo demona na 2 poziomie Twierdzy Strażników?. Koleś ciągle ma niskie obrażenia, a kazda broń zadaje mu maks 1 obrażenie.
Mój sposób jest nieco czasochłonny. Najlepiej jest mieć ze trzech magów w drużynie (w moim przypadku główna postać, Aerie i Imoen). Dać im maks czarów ofensywnych, nieobszarowych (np, kwasowa strzała melfa czy ognista strzała, które najlepiej wsadzić do sekwencera lecz, magiczne pociski nie działają) i w miarę możliwości ograniczone życzenie. Najpierw rzucić wszystkie osłonki. Wojem uwolnić demona i wszyscy oprócz magów do walki w zwarciu. Ich od czasu do czasu leczyć albo pojedynczo wycofywać rannych by demon zajął się innym wojem. Rola walki w zwarciu ogranicza się tylko do trzymania wroga na odległość od magów, którzy walą w niego czarami ofensywnymi. W razie gdyby nie padł zanim się skończą czary, trzeba użyć ograniczonego życzenia i poprosić o ich odnowienie (ważna jest odpowiednia mądrość). Zmiennobarwna gadzina ma tendencję do regeneracji więc ważne jest szybkie jej ubicie. Gdy zostanie "na skraju śmierci" walić sekwencer z magicznymi strzałami (najlepiej ognistymi). W tym momencie demon powinien paść.
Mój sposób jest nieco czasochłonny. Najlepiej jest mieć ze trzech magów w drużynie (w moim przypadku główna postać, Aerie i Imoen). Dać im maks czarów ofensywnych, nieobszarowych (np, kwasowa strzała melfa czy ognista strzała, które najlepiej wsadzić do sekwencera lecz, magiczne pociski nie działają) i w miarę możliwości ograniczone życzenie. Najpierw rzucić wszystkie osłonki. Wojem uwolnić demona i wszyscy oprócz magów do walki w zwarciu. Ich od czasu do czasu leczyć albo pojedynczo wycofywać rannych by demon zajął się innym wojem. Rola walki w zwarciu ogranicza się tylko do trzymania wroga na odległość od magów, którzy walą w niego czarami ofensywnymi. W razie gdyby nie padł zanim się skończą czary, trzeba użyć ograniczonego życzenia i poprosić o ich odnowienie (ważna jest odpowiednia mądrość). Zmiennobarwna gadzina ma tendencję do regeneracji więc ważne jest szybkie jej ubicie. Gdy zostanie "na skraju śmierci" walić sekwencer z magicznymi strzałami (najlepiej ognistymi). W tym momencie demon powinien paść.
Ej ja myślałem, że Demogorgon to naprawde potężny przeciwnik...ja go rozwaliłem w pare sekund, beż żadnych modów
Ej ja myślałem, że Demogorgon to naprawde potężny przeciwnik...ja go rozwaliłem w pare sekund, beż żadnych modów
no bo na modach to by ci zajeło właśnie dłużej^^
no bo na modach to by ci zajeło właśnie dłużej^^
z tego co pamietam w stolicy elfow mozna znalesc specjalna laske dla druida przywolujaca ~50 kopcow.
Majac ja wystarczy wycofac sie poza zasieg wzroku Jona i poprostu przywolywac kopce az padnie.
z tego co pamietam w stolicy elfow mozna znalesc specjalna laske dla druida przywolujaca ~50 kopcow.
Majac ja wystarczy wycofac sie poza zasieg wzroku Jona i poprostu przywolywac kopce az padnie.
Chyba kopców kreta :-) he he taki żart. A tak na serio to gdzie jest dokładnie ta laska? I czy naprawdę przywołuje 50 pokracznych kopców (bo chyba o te kopce chodzi)? Taka laska byłaby tak mocna że aż bez sensu...
Chyba kopców kreta :-) he he taki żart. A tak na serio to gdzie jest dokładnie ta laska? I czy naprawdę przywołuje 50 pokracznych kopców (bo chyba o te kopce chodzi)? Taka laska byłaby tak mocna że aż bez sensu...
Ten artykuł skomentowano 95 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.