Jeżeli wykonaliśmy już wszystkie dostępne zadania we Wrotach Baldura to jesteśmy gotowi, by udać się do siedziby naszego wroga i odkryć kolejne karty historii. Ruszajmy więc do Dzielnicy Portowej do Siedziby Żelaznego Tronu!
Jak doskonale pamiętamy o zbadanie siedziby Żelaznego Tronu poprosił nas Książe Eltan, który wynajął nas, abyśmy za 2000 sztuk złota zdobyli dowody, że to właśnie ta organizacja jest odpowiedzialna za napady na karawany.
Natychmiast po wejściu do środka [Ar 0616] zorientujemy się, że coś jest nie tak. Jeden z kupców wściekły opuszcza budynek mówiąc coś o panoszącym się Sarevoku. Po chwili podejdzie do nas gwardzista i spyta o cel naszej wizyty, łatwo go zbyć mówiąc, ze przybyliśmy w interesach z Sembii.
Na pierwszym piętrze [AR 0612] spotkamy szefa straży Dra'tana (240 PD), którego możemy oszukać albo wdać się z nim w walkę i z gwardzistami. Bez problemu sobie z całą obstawa poradzimy i możemy iść jeszcze wyżej. Na drugim piętrze [AR 0613] kolejny gwardzista pragnie śmierci, którą mu zapewniamy. Poza tym natkniemy się na Emisariusza Tar, który z ramienia Wielkiego Księcia przybył negocjować warunki traktatu handlowego z Żelaznym Tronem. Okazuje się bowiem, że pozostałe kompanie kupieckie z Wrót Baldura (w tym Siedem Słońc) "tymczasowo przekazały" swoje kopalnie Tronowi! Wygląda na to, że ta organizacja stała się monopolistą w handlu żelazem i musimy wyręczyć tutaj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kiedy znajdziemy się na trzecim piętrze [AR 0614] od kupców dowiemy się, że przywódcy Żelaznego Tronu Rieltar i Brunos są obecnie w Candlekeep i nie mamy szans z nimi porozmawiać. Podejdzie do nas również niejaki Destus Gurn, który weźmie nas za Emisariusza Tar i przedstawi porządek negocjacji. Okazuje się, ze przewodzi im Thaldorn - trzeci z przywódców Tronu i ma ze sobą jeszcze innych 6 przedstawicieli, może być więc ciekawie. Warto na tym poziomie przeszukać również regały z książkami, bo znajdziemy tam m. in. Zwój ochrona przed petryfikacją, zwoje z czarami: Tarcza, Poznanie charakteru, Śmierdząca chmura, Ognista strzała i Unieruchomienie osoby. Teraz możemy udać się już na ostatnie piętro do pokoju negocjacji [AR 0615], zanim jednak to zrobimy przygotujmy się odpowiednio łykając parę miksturek i rzucając czary ochronne, gdyż czeka nas walka. Jak tylko wejdziemy na górę musimy stawić czoło negocjatorom, którzy są przygotowani na nasze przybycie i mają nas zlikwidować. Przewodzi im niejaki Zhalimar Cloudwulfe (3000 PD), oprócz tego walczyć nam przyjdzie jeszcze z Naamanem (2000 PD), Diyabem (1600 PD), Alai (1800 PD), Gardushem (1800 PD) i Aasimem (1800 PD) oraz sobowtórniakiem (420 PD).
Każdy z nich potrafi nieco czarować, rzucają m. in. niewidzialność, horror, unieruchomienie osoby, a więc nie dajmy im przejść do ofensywy tylko ostro zaatakujmy. Pajęczyny i kule ognia powinny załatwić sprawę. Przy ciałach negocjatorów znajdziemy ciekawe przedmioty: Halabarda +2: "Ostrze Suryrisa", Pierścień swobody ruchów, Bransolety ochrony KP 7, Wiekiera +1, Młot bojowy +1, Różdżka błyskawic, Różdżka niebios, Mikstury: siły giganta kamiennego, percepcji, Antidotum, Olej wściekłego płomienia, Zwój ochrona przed martwiakami, Zwoje z czarami: Poznanie charakteru, Zamęt, Drzwi przez wymiary, Ochrona przed pociskami, Ugłosowienie, Rozproszenie magii, Kula ognia oraz list z rozkazem zabicia nas napisany przez Sarevoka. Teraz możemy przeszukać cały poziom. W jednej z komnat spotkamy Thaldorna, który również jest przywódcą Żelaznego Tronu.
Wystarczy go trochę postraszyć i szybko wyśpiewa, gdzie są Rieltar i Brunos, o czym zresztą już zdążyliśmy się dowiedzieć. Jest on strasznym tchórzem i można pozwolić mu odejść albo zabić - wart jest 975 PD i ma przy sobie Miecz krótki +1, Zbroję skórzaną ćwiekowaną +1 i Miksturę zręczności. Dokumenty, które mieliśmy dostarczyć księciu Eltanowi niestety zostały zabrane przez Rieltara. W zamkniętym biurku w ostatnim pomieszczeniu znajdziemy jednakże inne ciekawe zapiski.
Jest tam list, który wskazuje, że przywódcy Żelaznego Tronu mają się spotkać z niejakim Tuthem w Candlekeep i zaplanować jakąś większą akcję. Ciekawy jest też drugi list, Sarevoka do swojego ojca Rieltara, w którym informuje on go, że osobiście nas zabił i że byliśmy agentami Zhentarimów. Wygląda na to, że Sarevok gra jeszcze w jakąś swoją grę i chce oszukać również przywódców Żelaznego Tronu. Ciekawie się to wszystko zapowiada. Oprócz listów są tam zwoje z czarami Błyskawica i Unieruchomienie osoby. Na tym poziomie jest również wyjście na balkon, z którego rozpościera się widok na zatokę.
Wyraźnie widać, że balustrada została niedawno naprawiona, gdyż ktoś chyba przez nią wypadł (miejsce to jest ukazane w intrze gry). Możemy po tym szybkim zaczerpnięciu powietrza ruszać do księcia Eltana. Schodząc na dół nie zapomnijmy jeszcze zahaczyć o piwnicę [AR 0611], w której po zabiciu gwardzisty (65 PD) z zamkniętych skrzyń możemy zabrać Zwoje ochrony: przed zimnem i kwasem oraz Mikstury: geniuszu, izolacji i siły giganta sztormowego. Dopiero teraz kierujemy się do Księcia Eltana, aby przekazać mu wszystkie informacje, jakie zdobyliśmy w siedzibie Żelaznego Tronu. Eltan podziękuje nam hojnie (obiecane 2000 sztuk złota) i poleci udać się do Candlekeep, gdzie mamy odszukać Rieltara i pozostałych przywódców Tronu. Abyśmy mogli się tam dostać otrzymamy starą księgę, którą należy dać Klucznikowi (inaczej nie zostaniemy wpuszczeni do środka). Zaraz po zakończeniu rozmowy zostaniemy automatycznie przeniesieni do Candlekeep i rozpocznie się Rozdział 6 wielkiej przygody.