Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Żelazny Tron • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Żelazny Tron

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 11.09.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Jeżeli wykonaliśmy już wszystkie dostępne zadania we Wrotach Baldura to jesteśmy gotowi, by udać się do siedziby naszego wroga i odkryć kolejne karty historii. Ruszajmy więc do Dzielnicy Portowej do Siedziby Żelaznego Tronu!

    Jak doskonale pamiętamy o zbadanie siedziby Żelaznego Tronu poprosił nas Książe Eltan, który wynajął nas, abyśmy za 2000 sztuk złota zdobyli dowody, że to właśnie ta organizacja jest odpowiedzialna za napady na karawany.
    Natychmiast po wejściu do środka [Ar 0616] zorientujemy się, że coś jest nie tak. Jeden z kupców wściekły opuszcza budynek mówiąc coś o panoszącym się Sarevoku. Po chwili podejdzie do nas gwardzista i spyta o cel naszej wizyty, łatwo go zbyć mówiąc, ze przybyliśmy w interesach z Sembii.

    Na pierwszym piętrze [AR 0612] spotkamy szefa straży Dra'tana (240 PD), którego możemy oszukać albo wdać się z nim w walkę i z gwardzistami. Bez problemu sobie z całą obstawa poradzimy i możemy iść jeszcze wyżej. Na drugim piętrze [AR 0613] kolejny gwardzista pragnie śmierci, którą mu zapewniamy. Poza tym natkniemy się na Emisariusza Tar, który z ramienia Wielkiego Księcia przybył negocjować warunki traktatu handlowego z Żelaznym Tronem. Okazuje się bowiem, że pozostałe kompanie kupieckie z Wrót Baldura (w tym Siedem Słońc) "tymczasowo przekazały" swoje kopalnie Tronowi! Wygląda na to, że ta organizacja stała się monopolistą w handlu żelazem i musimy wyręczyć tutaj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kiedy znajdziemy się na trzecim piętrze [AR 0614] od kupców dowiemy się, że przywódcy Żelaznego Tronu Rieltar i Brunos są obecnie w Candlekeep i nie mamy szans z nimi porozmawiać. Podejdzie do nas również niejaki Destus Gurn, który weźmie nas za Emisariusza Tar i przedstawi porządek negocjacji. Okazuje się, ze przewodzi im Thaldorn - trzeci z przywódców Tronu i ma ze sobą jeszcze innych 6 przedstawicieli, może być więc ciekawie. Warto na tym poziomie przeszukać również regały z książkami, bo znajdziemy tam m. in. Zwój ochrona przed petryfikacją, zwoje z czarami: Tarcza, Poznanie charakteru, Śmierdząca chmura, Ognista strzała i Unieruchomienie osoby. Teraz możemy udać się już na ostatnie piętro do pokoju negocjacji [AR 0615], zanim jednak to zrobimy przygotujmy się odpowiednio łykając parę miksturek i rzucając czary ochronne, gdyż czeka nas walka. Jak tylko wejdziemy na górę musimy stawić czoło negocjatorom, którzy są przygotowani na nasze przybycie i mają nas zlikwidować. Przewodzi im niejaki Zhalimar Cloudwulfe (3000 PD), oprócz tego walczyć nam przyjdzie jeszcze z Naamanem (2000 PD), Diyabem (1600 PD), Alai (1800 PD), Gardushem (1800 PD) i Aasimem (1800 PD) oraz sobowtórniakiem (420 PD).

    Każdy z nich potrafi nieco czarować, rzucają m. in. niewidzialność, horror, unieruchomienie osoby, a więc nie dajmy im przejść do ofensywy tylko ostro zaatakujmy. Pajęczyny i kule ognia powinny załatwić sprawę. Przy ciałach negocjatorów znajdziemy ciekawe przedmioty: Halabarda +2: "Ostrze Suryrisa", Pierścień swobody ruchów, Bransolety ochrony KP 7, Wiekiera +1, Młot bojowy +1, Różdżka błyskawic, Różdżka niebios, Mikstury: siły giganta kamiennego, percepcji, Antidotum, Olej wściekłego płomienia, Zwój ochrona przed martwiakami, Zwoje z czarami: Poznanie charakteru, Zamęt, Drzwi przez wymiary, Ochrona przed pociskami, Ugłosowienie, Rozproszenie magii, Kula ognia oraz list z rozkazem zabicia nas napisany przez Sarevoka. Teraz możemy przeszukać cały poziom. W jednej z komnat spotkamy Thaldorna, który również jest przywódcą Żelaznego Tronu.

    ThaldornWystarczy go trochę postraszyć i szybko wyśpiewa, gdzie są Rieltar i Brunos, o czym zresztą już zdążyliśmy się dowiedzieć. Jest on strasznym tchórzem i można pozwolić mu odejść albo zabić - wart jest 975 PD i ma przy sobie Miecz krótki +1, Zbroję skórzaną ćwiekowaną +1 i Miksturę zręczności. Dokumenty, które mieliśmy dostarczyć księciu Eltanowi niestety zostały zabrane przez Rieltara. W zamkniętym biurku w ostatnim pomieszczeniu znajdziemy jednakże inne ciekawe zapiski.

    SzafkaJest tam list, który wskazuje, że przywódcy Żelaznego Tronu mają się spotkać z niejakim Tuthem w Candlekeep i zaplanować jakąś większą akcję. Ciekawy jest też drugi list, Sarevoka do swojego ojca Rieltara, w którym informuje on go, że osobiście nas zabił i że byliśmy agentami Zhentarimów. Wygląda na to, że Sarevok gra jeszcze w jakąś swoją grę i chce oszukać również przywódców Żelaznego Tronu. Ciekawie się to wszystko zapowiada. Oprócz listów są tam zwoje z czarami Błyskawica i Unieruchomienie osoby. Na tym poziomie jest również wyjście na balkon, z którego rozpościera się widok na zatokę.

    DachWyraźnie widać, że balustrada została niedawno naprawiona, gdyż ktoś chyba przez nią wypadł (miejsce to jest ukazane w intrze gry). Możemy po tym szybkim zaczerpnięciu powietrza ruszać do księcia Eltana. Schodząc na dół nie zapomnijmy jeszcze zahaczyć o piwnicę [AR 0611], w której po zabiciu gwardzisty (65 PD) z zamkniętych skrzyń możemy zabrać Zwoje ochrony: przed zimnem i kwasem oraz Mikstury: geniuszu, izolacji i siły giganta sztormowego. Dopiero teraz kierujemy się do Księcia Eltana, aby przekazać mu wszystkie informacje, jakie zdobyliśmy w siedzibie Żelaznego Tronu. Eltan podziękuje nam hojnie (obiecane 2000 sztuk złota) i poleci udać się do Candlekeep, gdzie mamy odszukać Rieltara i pozostałych przywódców Tronu. Abyśmy mogli się tam dostać otrzymamy starą księgę, którą należy dać Klucznikowi (inaczej nie zostaniemy wpuszczeni do środka). Zaraz po zakończeniu rozmowy zostaniemy automatycznie przeniesieni do Candlekeep i rozpocznie się Rozdział 6 wielkiej przygody.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Ciekawski
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.06.2007 o 17:35  

    A gdzie jest 6 rozdzial kiedys sie pojawi ? ;)

    Orish
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.06.2007 o 20:19  

    Do tej pory nie znalazł się śmiałek, który by go opisał.

    Luthien
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.08.2007 o 23:47  

    dalej to już tylko banały sa i kazdy sobie poradzi :D

    Cichy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.08.2007 o 11:18  

    Czemu nie ma opisanego rozdziału nr 6 ? to ten najważniejszy...zabicie przywódców żelaznego tronu....potem sarevok...itd.

    Luna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.10.2007 o 17:58  

    W tym rozdziale dużo sie dowiemy ... SKOŃCZYŁAM :-)) i zaczynam Baldurs Gates II

    Bla
     

    Wędrowiec
    Temat: bla
    Dodany: 01.05.2009 o 18:22  

    Do siedziby żelaznego tronu wystarczy wejść i wyjść. Nie trzeba jej zwiedzać, ani z nikim walczyć!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Potwierdzam. KJa dotarłem d...
    Dodany: 26.06.2009 o 3:16  

    Potwierdzam. KJa dotarłem do piwnicy Żelaznego Tronu kanałami. Jak tylko wszedłem na parter i zorientowałem sie gdzie jestem zawróciłem, ale gdy później odwiedziłem siedzibę Płomiennej Pięści i spotkałem się z Eltanem, wysłał mnie do Candlekeep.

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: zabilam wszystkich na najwy...
    Dodany: 21.01.2010 o 15:36  

    zabilam wszystkich na najwyzszym pietrze, wracam do siedziby plomiennej piesci, kaza mi isc na gore, a drzwi sa zamkniete.... czy ja czegos nie zrobilam? prosze o pomoc

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: juz po problemie, w koncu \...
    Dodany: 31.01.2010 o 13:21  

    juz po problemie, w koncu "otworzyly mi sie drzwi", zauwazylam, ze sa schody w lewym gornym kacie... :) jade do candelkeep

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Walka na ostatnim piętrze j...
    Dodany: 29.09.2010 o 22:35  

    Walka na ostatnim piętrze jest dość ciężka, ale wystarczy rzucić na zbrojnego zwój ochrony przed magią, przyśpieszenie, a na wroga np. zauroczenie (płaszcz) i znacznie łatwiej. Jak przejdą do walki wręcz to wejść reszta drużyny i dobijać.

    fafhrd1
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak niby się da wejść na da...
    Dodany: 30.12.2012 o 2:56  

    Jak niby się da wejść na dach siedziby Żelaznego Tronu? :)

    ladyinfantille
     

    Wędrowiec
    Temat: obok schodów z lewej strony...
    Dodany: 22.08.2013 o 11:27  

    obok schodów z lewej strony jest przejście. myślałam, że znam BG na pamięć, a tu taka niespodzianka :D

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: Zamiast kłamać, że jeste...
    Dodany: 23.05.2016 o 20:27  

    Zamiast kłamać, że jesteś kupcem, możesz powiedzieć strażnikowi, że chcesz zostać agentem Żelaznego Tronu. Odeśle Cię na czwarte piętro do kadr :)

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: Ponadto: w rozmowie z kupce...
    Dodany: 23.05.2016 o 21:13  

    Ponadto: w rozmowie z kupcem, wybierając najpierw odpowiedź 1, potem 2, uzyskasz całkiem przyzwoity opis sytuacji (ilu magów i kapłanów ma Tron).

    Jeżeli postanowisz udawać rekruta Tronu, możesz wypytać Dratana, a ten opowie nam o dziwnym zachowaniu kupców. Dwóm strażnikom na drugim piętrze również możesz wmówić, że jesteś rekrutem, wówczas się odczepią.



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw