Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Płomienna P... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Płomienna Pięść

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 30.08.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Znaleźliśmy się w dystrykcie, w którym znajduje się kwatera Płomiennej Pięści. Nim odwiedzimy jej dowódcę - Scara nie zapominajmy zbadać, co się dzieje w Kompanii Siedmiu Słońc.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Siedem Słońc
      Kupcy należący do tego domu handlowego ostatnio działają wbrew zdrowemu rozsądkowi, dlatego trzeba zbadać co tu się naprawdę dzieje. Po krótkim rozpoznaniu wszystko jest już jasne - Siedem Słońc zostało opanowane przez Sobowtórniaki! Musimy czym prędzej przeszukać to miejsce i znaleźć kogoś normalnego. Sobowtórniaki oczywiście wybijamy, za każdego otrzymamy 420 PD. W piwnicy [Ar 0603] natkniemy się na Jhasso, właściciela Siedmiu Słońc, który wyjaśni nam, że zmiennokształtni od kilku miesięcy przenikali do jego organizacji, jednakże nie wie, w jakim celu. Jhasso poleci nam udać się do Scara po dalsze instrukcje. Zanim to zrobimy przeszukajmy dokładnie piwnicę, bo znajdziemy w niej 368 sztuk złota, Kamienie szlachetne, Pierścień tańczącego płomienia, Miksturę siły giganta wzgórzowego, Różdżkę magicznych pocisków, Włócznię +1, Zwój ochrony przed martwiakami i przed elektrycznością.

    • Sklep z miksturami #1

    • Stara Karczma
      A to dopiero - Zielony Śluz (65 PD) atakuje klientów! Szybko pozbywamy się wstrętnych przeciwników i ratujemy karczmę z opresji. Jak się okazuje, sprawcą tego wydarzenia był niejaki mag Ramazith. Na piętro karczmy nie ma sensu wchodzić gdyż wszystkie skrzynie są puste.

    • Sklep

    • Budynek Ligi Kupieckiej
      Jeżeli w Kniei Otulisko 1 pomogliśmy Aldethowi w walce z druidami spotkamy go przed budynkiem i poprosi on nas o pomoc. Okazuje się, że jego wspólnicy zachowują się bardzo dziwnie i Aldeth nie wie, z kim ma do czynienia. Nasze zadanie będzie polegało na zbadaniu tej okoliczności. Podobnie jak z Kompanią Siedmiu Słońc okaże się, że partnerzy handlowi Aldetha dawno nie żyją a zamiast nich działają sobowtórniaki. Wystarczy na piętrze otworzyć szafkę, wyjąć listy i zanieść je Aldethowi a quest jest rozwiązany. Warto również na górze wyczyścić wszystkie sobowtórniaki czekające na Aldetha i szykujące mu ostatni prezent urodzinowy. Za wykonane zadanie otrzymamy 5000 PD oraz Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciwko zmiennokształtnym "Kondar". Jeśli natomiast Aldetha zabiliśmy pomagając druidom to do Ligi Kupieckiej się nie dostaniemy.

    • Sklep z miksturami #2

    • Sklep #2
      Warto do niego zajrzeć, ponieważ na jednej z półek znajdziemy tak lubiany przez nas Olej wściekłego płomienia, który swobodnie możemy zatrzymać w naszym plecaku..

    • Dom Sunina
      Właściciel tego miejsca, niejaki Sunin zwie się mistrzem magii i chce nas wykończyć. Przywoła do pomocy jeszcze dwóch osiłków Joulara i Makę. Niestety na obecnym etapie gry nie stanowią oni już żadnego wyzwania i zostaną rozniesieni na strzępy. Sunin wart jest 2000 PD i ma przy sobie Szatę ochrony przed elektrycznością, Pierścień czarów "Wieczna Pamięć" (podwaja liczbę zaklęć 1 poziomu, które mag może zapamiętać), Zwoje z czarami: Wampiryczne dotknięcie i Ognista kula. Natomiast za Joulara otrzymamy 1200 PD i Miecz długi +1 a za Makę 1300 PD i Strzały przebicia. Poza tym w domu Sunina nic ciekawego już nie znajdziemy.

    • Tawerna
      Zaraz po wejściu podejdzie do nas Phandalyn, nawiedzony paladyn, który zaatakuje drużynę, jeśli jest w niej choć jedna zła postać. Walki nie da się uniknąć i choć paladyn wart jest 3700 PD i ma przy sobie Włócznię +1 zabicie go oznacza spadek reputacji i wrogość wszystkich przebywających w knajpie. Walki jednak łatwo uniknąć - wystarczy wejść jedną postacią, która ma charakter neutralny lub dobry, pogadać z paladynem i po chwili wrócić resztą drużyny. W tawernie nic jednak nadzwyczajnego nie znajdziemy.

    • Zamknięty dom
      Zamieszkały przez zwyczajną miejską rodzinkę. W skrzyni na górze znajdziemy złoto i Miksturę uzdrowienia.

    • Zamknięta Rezydencja
      W środku zostaniemy zaatakowani przez członków Gildii Złodziei. Oczywiście możemy uniknąć walki, ale nie mamy zamiaru rozstawać się dobrowolnie z dorobkiem całego naszego życia. Do pokonania mamy Wiven (900 PD), która liznęła nieco magii oraz trzech jej towarzyszy: Meakina, Satha i Dirka (każdy wart 300 PD) walących do nas z ognistych strzał. Przy zwłokach złodziei znajdziemy m. in. Strzały +1 i Strzały ogniste zaś przy Wiven Miecz krótki +1, Miksturę złodziejskiego mistrzostwa, zwoje z czarami: Ochrona przed pociskami i Duchowy pancerz. W domu znajdziemy ponadto trochę złota i zwoje z czarami Identyfikacja i Przyjaciele.

    • Płomienna Pięść
      Oto koszary obrońców prawa w tym mieście, wyglądają naprawdę imponująco. Po wejściu natychmiast zdajmy raport Scarowi z sytuacji w Siedmiu Słońcach. W nagrodę otrzymamy 5000 PD i 2000 sztuk złota. Scar zleci nam kolejne zadanie - we wschodniej części miasta od pewnego czasu znikają ludzie i mamy się dowiedzieć kto za tym stoi. Ślady prowadzą do kanałów i od nich to trzeba by zacząć tę robotę. Oczywiście zgadzamy się pomóc i otrzymamy 300 sztuk złota zaliczki. Zanim jednak zejdziemy do kanałów warto porozmawiać z Fergusem, który potrzebuje dla swojej ukochanej Pierścienia z anielską skórą. Jeśli mamy go przy sobie od razu mu wręczamy i otrzymamy za to 800 PD oraz wzrost reputacji o 1 pkt. Warto zejść do piwnicy [Ar 0606] i przy pomocy Płaszcza Algernona zauroczyć strażnika, odstawić do kąta i otworzyć zamkniętą skrzynię, w której znajdziemy m. in. Halabardę +1 i Kolczugę +1. Natomiast na górze [Ar 0608] mieści się kwatera samego Księcia Eltana. Warto przeszukać dokładnie zawartość skrzyń, bo można wzbogacić sakiewkę o kilkaset sztuk złota oraz znaleźć Tarczę średnią +1 i Zbroję paskową +1. Na razie nie rozmawiajmy z księciem, bo popchnie to wątek gry do przodu, zrobimy to dopiero jak wrócimy do Scara z wyprawy do kanałów. Nasza drużyna ponownie zmierza do Gildii Złodziei w Baldur's Gate.
      Przed budynkiem Płomiennej Pięści napotkamy także Tiaxa, szalonego kapłana/złodzieja, którego możemy przyłączyć do drużyny.

      ZdjęcieAby szybko i sprawnie rozwiązać zagadkę znikania mieszkańców Wrót Baldura należy wejść do kanałów zejściem znajdującym się w Dzielnicy Gildii Złodziei obok Płonącego Czarodzieja pod uliczną latarnią, zaznaczonym na mapce.

      Po wejściu do kanałów [AR 0226] od razu natrafimy na Ogrzego maga i Pełzacze ścierwojady, które są odpowiedzialne za porwania mieszkańców. Szybko się z nimi rozprawiamy i po sprawie. Za Ogrzego maga tradycyjnie otrzymamy 650 PD i znajdziemy m. in. Miecz Półtoraręczny +1, pełzacze standardowo warte są po 420 PD. Kawałek dalej w jednym z korytarzy znajdziemy zmumifikowane zwłoki a przy nich złoto i Miksturę ochrony przed magią i Pierścień z rubinem. Teraz wybór należy do nas - możemy albo wracać do Scara po nagrodę albo dokładnie przeczesać kanały i nabić sobie nieco doświadczenia. Proponuję wybrać to drugie rozwiązanie, bo walki jest tu całkiem sporo. Z przeciwników na jakich się natkniemy najbardziej musimy uważać na Pająki przenikające, Pełzacze ścierwojady (mogą unieruchomić członka drużyny) i Ghasty. Kierując się na zachód w kolejnej części kanałów [AR 0225] napotykamy Szczurka, gniewnego kobolda, który wraz z koboldami-weteranami ostrzela nas ognistymi strzałami. Szczurek potrafi tez nawet rzucić jakiś czar, ale nie dajmy mu się wykazać. Wart jest aż 350 PD i ma przy sobie 20 Ognistych strzał. Każdy z jego kompanów tylko 35 PD i ma przy sobie tylko 2 ogniste strzały. W następnej lokacji [AR 0224] spotkamy Szumpszę Króla Kanałów wraz z obstawą. Wie on cos o naszym pochodzeniu, ale jest zbyt żądny krwi, aby móc z nim normalnie rozmawiać. Najlepiej na jego ekipę sprawdza się taktyka zmasowanego ataku. Szumpsza wart jest 2500 PD, pozostali jego członkowie znacznie mniej.
      Jak już zwiedziliśmy całe kanały możemy wracać do Scara. Za wykonane zadanie otrzymamy 3000 PD i 2000 sztuk złota, a jeśli jeszcze zwrócimy Pierścień z rubinem należący do jednej z ofiar dodatkowe 1000 sztuk złota (razem 3000). Dopiero teraz możemy porozmawiać ze Scarem i Księciem Eltanem na temat Żelaznego Tronu, najpierw radziłbym jednak zbadać pozostałą część miasta.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 38
    Temat: mam identyczny problem co...
    Dodany: 01.07.2009 o 21:41  


    mam identyczny problem co kkk, rozmawiałem ze Scarem na poczatku a poźniej, po wyjściu z siedziby Siedmiu Słońc podeszła do mnie jakaś paladynka i kazała się z nim zobaczyć ponownie, i tym razem juz nie moge go znaleźć :(

    mam jeszcze jeden problem, jeszcze gorszy od powyższego : kiedy podszedłem z Tiaxa by z nim porozmawiac (od jakiegos czasu miałem zamiar włączyć go do drużyny) on mnie spławił jakims jednym zdaniem (że nie ma czasu na rozmowe ze mną, czy cos w tym stylu) a gdy podchodze do niego ponownie nie pojawia się nawet okno rozmowy : Tiax zupełnie mnie ignoruje ...
    :((
    Czy to sprawa jakiegos innego towarzysza który jest ze mną, a moze reputacji ?
    co moge zrobic by włączyc go do druzyny ???

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: jak sie zauroczy jhasso, to...
    Dodany: 31.01.2010 o 11:51  

    jak sie zauroczy jhasso, to powie nam, ze scar nie zyje, czy cos w tym guscie. moze to sie wiaze z tym, ze scara nie ma? (cos tam gadal o tym, zeby sprawdzic w splonionej syrenie)

    Eldoth...K
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja znam fajny trick dotyczą...
    Dodany: 03.05.2010 o 23:25  

    Ja znam fajny trick dotyczący Aldetha, jeśli przed udzielenim mu pomocy w lasach "Cloakwood" okradniemy go, zdobędziemy miecz przeciw zmiennokształtnym, a dalej jeśli we Wrotach Baldura wykonamy dla niego zadnie, odwdzięczy się dając nam DRUGI RAZ ten sam miecz! Opłacalne jeśli chodzi o kase bo miecz jest troche warty.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 19
    Temat: a ja mam taki problem że do...
    Dodany: 20.06.2010 o 19:59  

    a ja mam taki problem że dostałem od Scara zadanie rozwiązania zagadki znikających ludzi, porozmawiałem z nim przed wykonaniem zadania (przez przypadek na niego kliknąłem) i powiedziałem że nic nowego się nie dowiedziałem. potem jak zabiłem już tego ogra to jeszcze raz z nim porozmawiałem a on mi powiedział ,że trudno, kogoś innego tam wyśle jak ja sobie nie daję rady i powiedział że będzie na mnie czekał na zewnątrz. no i nie dostałem za wykonanie zadania ani złota ani PD :(

    koks123
     

    Wędrowiec
    Temat: siemka
    Dodany: 17.07.2010 o 21:25  

    siemka

    Martini06.
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie idzie się zalogować na ...
    Dodany: 28.07.2010 o 9:54  

    Nie idzie się zalogować na forum, więc piszę tu. Mam taki problem jak użytkownik powyżej dostałem od Scara zadanie rozwiązania zagadki znikających ludzi, porozmawiałem z nim przed wykonaniem zadania (przez przypadek na niego kliknąłem) i powiedziałem że nic nowego się nie dowiedziałem. potem jak zabiłem już tego ogra to jeszcze raz z nim porozmawiałem a on mi powiedział ,że trudno, kogoś innego tam wyśle jak ja sobie nie daję rady i powiedział że będzie na mnie czekał na zewnątrz. Da radę jakoś z tego wybrnąć, żebe zaliczył mi zadanie czy raczej nie?

    wikulka
     

    Wędrowiec
    Temat: Szumpsza wcale nie jest tak...
    Dodany: 24.11.2010 o 11:06  

    Szumpsza wcale nie jest taki krwiożerczy. Ja z nim nie walczylam, ponieważ rozmawiał ze mną dość długo, po czym odszedł. Powiedział, ze moim najwiekszym wrogiem jest moj brat i ze spotkam sie z nim jeszcze dokładnie 4 razy. Takze dosc ciekawa rozmowa :)

    paranna_tasówka
     

    Wędrowiec
    Temat: panie i panowie, spróbujcie...
    Dodany: 09.04.2011 o 23:08  

    panie i panowie, spróbujcie z Tethorilem w Candlekeep (ten mag w czerwonej szacie). Walcie do niego skoroście tacy silni -> Drizzt, Elminster i Scar są przy nim mali.
    Sprawdźcie te przedmioty!!!
    Dostańcie exp i gold!!!
    Miejcie satysfakcje!!!
    W DROG!!!

    Bono
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam problem z zadaniem od A...
    Dodany: 03.07.2011 o 23:17  

    Mam problem z zadaniem od Aldetha. Mimo że znalazłem listy i wyczyściłem cały budynek z sobowtórniaków, Brandilar wciąż powtarza, że jest niebezpiecznie i nie mogę ukończyć tego zadania. Próbowałem wczytać wcześniejsze stany gry i nadal to samo.

    MCGoldi
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam problem ze Scarem. Otóż...
    Dodany: 25.01.2012 o 12:51  

    Mam problem ze Scarem. Otóż jak wchodzę do siedziby Płomiennej Pięści - nie zastaję go. Wie ktoś, o co może chodzić?

    stulejarz
     

    Wędrowiec
    Temat: W sekcji [Game Options] pli...
    Dodany: 20.02.2012 o 22:05  

    W sekcji [Game Options] pliku baldur.ini dopisujemy:
    Memory Access=100
    i problemy z niedobitymi sobowtórniakami lub zombi znika - tylko trzeba mieć zrobiony save przed ich wycinką... A co ciekawe można nosić dwa pierścienie Wieczna pamięć i mieć 4x więcej czarów 1-go poziomu

    Jarka
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli Aldetha okradliśmy w ...
    Dodany: 19.07.2012 o 0:14  

    Jeśli Aldetha okradliśmy w lesie tu też możemy. Ma swój miecz, diament i miksturę heroizmu. W konsorcjum znowu możemy go z miecza, diamentu i mikstury okraść. :)

    migdalove
     

    Wędrowiec
    Temat: w fontannie przed siedzibą ...
    Dodany: 22.07.2012 o 17:58  

    w fontannie przed siedzibą Płomiennej pięści (ta między 9 a 12 punktem na mapie) możemy znaleźć akwamaryn :)

    ladyinfantille
     

    Wędrowiec
    Temat: Z Aldethem też miałam probl...
    Dodany: 20.08.2013 o 14:43  

    Z Aldethem też miałam problem, udało się tak: najpierw trzeba porozmawiać z Brandilarem, przyznać, że mamy sprawdzić wspólników Aldetha i zgodzić się na współpracę. znalezione dokumenty należy pokazać jemu, potem wybić wszystkie sobowtórniaki, również na parterze budynku. Ponownie zagadać do Brandilara, a dopiero potem do Aldetha po nagrodę.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: W rozszerzonej edycji ogrzy...
    Dodany: 22.08.2015 o 22:00  

    W rozszerzonej edycji ogrzy mag w kanałach ma sejmitar+1

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: W lochach Płomiennej Pię
    Dodany: 23.05.2016 o 21:17  

    W lochach Płomiennej Pięści, a konkretnie w północno-wschodnim skrzydle, odsiaduje za ciężkie grzechy niejaki Neb, niziołek, którego przy innej okazji spotkamy w jednej z misji "BG2: Cienie Amn". Taka ciekawostka...



    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw