Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Błędy • INSIMILION

    Icewind Dale 2


    Błędy

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 02.10.2008

    Oto różnego rodzaju błędy i głupoty jakie znalazłem w grze:


    • Kto to widział, aby wojownik musiał kilka razy machnąć mieczem, żeby rozwalić jakiś głupi bęben (Okolice Fortecy Hordy). Każdy dobrze wie, że wystarczy tylko wbić miecz w płótno i bębna nie ma, ale w grze tak nie jest. Mało to zgodne z prawdziwym światem. Nawet zezowaty noworodek lepiej powinien sobie radzić z tak skomplikowanym wrogiem jak bęben.

    • W opisie procy Lewa Ręka Ciemności, raz imię Kresselak jest napisane przez samo k, a raz przez ck (Kresselack).

    • W opisie "Mikstura Większego Przywrócenia" zamiast Mikstura pisze "Misktura".

    • W krainie Chult (Kraina za portalem w konarach drzewa Kuldahar), odnalazłem dziwny czerwony znaczek w lewym górnym rogu ekranu.
      Gdy naciśniesz klawisz ALT i ustawisz ekran w to miejsce, powinna być widoczna rozmazana czerwona kropka. Kursor po najechaniu na nią zmienia się, tak jakby można było tego użyć, lecz niestety znajduje się to w niedostępnej części planszy.

    • Kolejna anomalia znajduje się w piątym rozdziale, w lokacji, do której wchodzimy z ostatniego poziomu Oka Smoka - Wnętrze wulkanu. Znajduje się tam pewna osoba, która kieruje łodzią, pomagając ci przedostawać się między wysepkami na lawie. Nazywa się on Archon i prowadzi sklepik. Jak wiadomo, lokacja ta wpadła w pętlę czasową - za każdym razem gdy próbujemy opuścić ją przez Pola Rzezi, cofamy się o jeden dzień. Zauważyłem że jeśli sprzedamy jakiś przedmiot Archonowi, gdy widzimy go pierwszy raz, to będzie można to odkupić po ponownym spotkaniu, gdy wrócimy się o jeden dzień. Jak to możliwe, że miał on twoje przedmioty już na kilka dni wcześniej?

    • Jak ktoś grał w Icewind Dale 2, to pewnie znalazł też Strzałkę +5. Przedmioty +5 jak wiadomo są niesamowicie umagicznione, pozwalając zadanie większych obrażeń z większą celnością. Przypatrzcie się jednak zdjęciu tej strzałki. Jak można trafiać kogoś krzywą strzałką - ja nie wiem, ale może ktoś mi wytłumaczy.

    • Czy wiedzieliście drodzy podróżnicy, że jedna postać może mieć dwa imiona. Jest taki człowiek i stoi on przy Palisadzie Targos, przy swoim domu, który został zniszczony na potrzebę budowy palisady. Komentuje on że wychował się on tutaj. Najdziwniejsze jest to, że gdy najedzie się na niego kursorem, w opisie wyskoczy, że jest to "Bród Harles", ale podczas rozmowy, jego imię brzmi "Harlesford". Hmm, to dziwne.

    • Nie wiem czemu, ale najwięcej błędów jest na samym początku gry. Kolejną literówką jest, gdy Gohar (karczmarz w dokach Targos) daje ci część statku Donovana, wspominając przy tym że statek został nazwany imieniem jego żony, mówiąc przy tym że była to "Viera", a tak na prawdę nazywała się ona Veira. Czyżby Gohar za dużo wypił i mu się imiona myliły?

    • Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?

    • Jest pewien mały błąd na doświadczenie w Lodowym Pałacu. Jest tam więzienie, gdzie trzymają więźniów - za uwolnienie każdego dostaje się około 1500 PD. Ale jeśli zaraz po tym jak uwolnimy ich zapiszemy grę i ponownie ją wczytamy, to doświadczenie znowu zostanie przyznane.

    • Błędów oczywiście nie ustrzegły się czary. Czar o nazwie "Zasłonięcie Umysłu" ma w opisie odniesienie do innego czaru - "Oczyszczenie umysłu to czar, który chroni daną istotę... ". Widać, że tłumacz miał rozdwojenie jaźni.

    • W Podmroku możemy zobaczyć posąg Marketh'a z "IwD", co świadczy, że jesteśmy w byłej Niższej Głębi Dorna" (z resztą jest to "powiedziane" wcześniej w grze). Tylko jak to możliwe, że krajobraz tego miejsca tak bardzo się zmienił po zaledwie 30 latach?! No i położenie tej lokacji też się nie bardzo zgadza...


    Teraz nadszedł czas na dziwactwa wyciągnięte z gry. Jeżeli kiedykolwiek bawiłeś się w małego podglądacza i edytowałeś sobie różnymi narzędziami pliki gry, to na pewno znalazłeś kilka dziwnych zjawisk. Oto rzeczy znalezione przeze mnie:

    • Autorzy gry zostawili w plikach dziwny przedmiot o nazwie "Kolczuga Zagłady Testera" Nie ma ona żadnych parametrów, a jej opis brzmi następująco:
      Super-Łańcuch wyłącznie do testowania ścieżki krytycznej! Nie używać do testowania grywalności. W przeciwnym wypadku zostaniesz uprowadzony przez kosmitów i poddany testom.

      Komuś się nudziło. Możesz ją wywołać kodem 00ARMCH.
    • Oto kolejny przedmiot podobny do poprzedniego, opisany przez Maxa. Jest nim "Ostrze Armageddonu 2002", a oto jego opis:

      *Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie same zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.

      *Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) · 5 · Nowsze »

    matt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 8:20  

    Dzieki bardzo ;) pozdrawiam

    lols
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.08.2007 o 10:45  

    Ja mam ten sam problem i WIELKIE DZIEKI :D

    debesciak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.08.2007 o 14:36  

    Co prawda gra opiera sie na grze D&D ktora z reszta jestem graczem, to niestety jest kilka niedociagniec:
    -na przyklad cienista zbroja daje +2 do ukrywania podczas gdy w D&D daje =10:)
    -po drugie brak wielu atutow w tym miedzy innymi Doskanalsza walka dwiema bronmi ktory umozliwia ci 2 uderzenia drugorzedna bronia i mistrzowska walka dwiema bronmi ktory zapewnia trzy ciosy druga reka:))
    czy tez potezniajsza skupienie na broni (dodatkowe +1 do ataku) i potezniajsza specjalizacja w broni(dodatkowe +2 do obrazen)
    -co jest tez dla mnie dziwne, to to ze kazda klasa ma 2 razy mniej punktow umiejetnosci niz w D&D np. lotrzyk zamiast 8 plus modyfikator z intelektu to 4 plus modyfikator z intelektu

    jest jeszcze wiele innych wad lecz gra jest i tak niezla w porownaniu do innych

    nikt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 21:55  

    Po raz kolejny zaczęłam grac i po raz kolejny błędy zepsuły mi rozrywkę :/
    Znowu miałam bugi w ostatnim poziomie Oka Smoka. Przeszłam przez przypadek na przyspieszeniu przez ten łuk z okiem bez eliksiru Histachii i pociągnęłam za tą półkę, przez co chyba powinien się uruchomić most. No i właśnie w tym problem. nie uruchomił się. Próbowałam potem iść do Nheero po eliksir, ale nie miałam nawet opcji do zapytania go, czy ma. I tak znowu gra poszła się walić :/

    Sagittarius
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.09.2007 o 22:17  

    Lol, Nheero nie ma tego eliksiru. Ale sprawdź miejsce z którego wziąłeś wywar po raz pierwszy. Jak nie zrobiłeś nic głupiego (na przykład nie wziąłeś butelek i nie wypiłeś, bądź wywaliłeś :P) to powinny tam być. Sorki za złośliwości, taki już mam (wredny) charakter. :)

    P.S. Ponawiam pytanie: czy ktoś wie jak położyć łapę na ostrzu armagedonu?
    Z góry dziękuję.

    Lordus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.10.2007 o 8:53  

    Ja, kiedy grałem w tę grę, to odnalazłem w szóstym rozdziale w wieży oficera znalazłem wyznawcę Xvima, który przedstawił mi się jako "najwyższa KAPŁANKA Xvima", a jak do niej zagadałem, to miałem tylko odpowiedź: "Jesteś URODZONY do tej roboty!

    Gabriel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.10.2007 o 14:17  

    Dlaczego raz mi się uda zagadać o tajemniczą butelkę w "płaczącej wdowie" a raz nie choć mam zawsze tyle samo charyzmy jak i dyplomacji?

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.02.2008 o 20:14  

    Znalazłam ciekawy błąd. W świątyni Auril jest książka "Historia Martwej Trójki" - Trójki, która w tamtych czasach była jeszcze żywa..

    neko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.02.2008 o 12:27  

    To czerwone w chult to dostęp od jednej ze stelli. Aby z niego skożystać należy żucić "otwarcie" na tą krope i kliknąć żeby wzioł to pujezie do najbliższej stelli.

    To jest na pewno BŁĄD!!!

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.02.2008 o 11:35  

    !Ten czar występuje w dwóch miejscach!!! - Taką informacje zapisano na zwoju z czarem Leczenie Choroby, który znalazłam w Fortecy Hordy :)

    szmytek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.02.2008 o 18:23  

    jesli spadl na stado wilkow, to rownie dobrze mogly byc to wilkolaki. nie pamietacie beorna czy jak tam mial, oni sie zmieniali w wilkolaki.
    Nie widze w tym błędu

    Neithan Uchiha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.03.2008 o 15:06  

    Jak przechodziłem okolice Lodowej świątyni to nigdy nie mogłem znaleźć tego pająka Zack'a. Czy wie ktoś gdzie ta gadzina jest???

    miro
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.03.2008 o 19:06  

    ja mam problem ze zrobieniem tych eliksirów w laboratorium... próbowałem na wiele sposobów ale nic pomocy!!! napiszcie na miro1704@intertia.eu z góry dzięki.

    Interfector
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.04.2008 o 17:26  

    Bawiłem się edytorem i znalazłem kilka ciekawych przedmiotów. Pierwszy to wymieniona w tekście Kolczuga Zagłady Testera. Drugi to, również wspomniane, Ostrze Armageddonu 2002. Ma kod 00ARMBL2 i, pomimo kiepskiej animacji i braku statystyk, jest chyba najpotężniejszym orężem w grze. Kilkoma ciosami tego cacka zsolowałem Isaira. Ostatni przedmiot to taka mała niespodzianka. Stwórzcie przedmiot o kodzie 00GENKS.

    Fajos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.04.2008 o 12:12  

    Hej,
    mam dość poważny problem z grą. Grałem 2 razy jakiś rok temu. Teraz postanowiłem w końcu ją skończyć. Za każdym razem gdy na ekranie pojawiały się hakowe poczwary, ice mnie wywalał i co ciekawe kasował wszystkie sejwy! Także nigdy nie doszedłem dalej. Teraz zbliżam się powoli do nich. Reularnie kopiuję sejwy do innego foldera, ale jeżeli nadal będzie się tak działo to chociażbym miał i 1000 kopii to i tak nie przejdę dalej... Ktoś ma jakiś pomysł?

    Fef
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.04.2008 o 21:25  

    Artykuł trochę żałosny, błędy szukane na sile. Autor nie wiedział ze wilki były wilkołakami wiec uznał to za błąd. Te literówki które autor tak beztrosko wytykał to błędy tłumaczy polskiej wersji a nie twórców gry. Poza tym polecam szanownemu Ahelorowi zakup słownika ortograficznego zanim zacznie pisać kolejne artykuły.

    Its just me
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.05.2008 o 15:58  

    Literówki zdarzają się w grze, to fakt. Np. kiedy w Targos w namiocie z chorymi co jakiś czas jakiś pacjent mówi po angielsku. Nie znaczy to przecież że trzeba wytykać te drobne pomyłki. Poza tym nie zgodze się z twierdzeniem o będnach. Rzeczywiście, to nieco dziwne, ale gdyby można je było zniszczyć 1 uderzeniem to byłoby tak banalne, że umieszczanie ich w grze nie miałoby sensu...

    White Raven
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.06.2008 o 16:24  

    W grze trochę mnie denerwuje jedna drobna rzecz. Mianowicie: prawie wszyscy dowódcy, lub ważniejsze postacie są takie same jak zwykłe potworki. Np. Vrek jest taki sam jak pozostałe trolle, lub Guthma jak orkliny. Mogliby chociaż inne uzbrojenie i pancerze mieć i byłoby fajnie.

    -Mędrzec-
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.06.2008 o 22:20  

    Grałem w Ice'a dwukrotnie i za każdym razem musiałem przechodzić zadania inaczej, np. w lodowym pałacu: nie dowiedziałem się jak bóg ma na imię i cały wysiłek poszedł na marne. I nawet ilość wrogów była zróżnicowana, choćby w dokach Targos, raz jest malutko goblinów, raz jest ich cała masa. Dla mnie (z całym szacunkiem) gra jest trochę nieprzemyślana, ale mogę się mylić. Tak czy siak wedłóg mnie lepszymi grami są np. Neverwinter lub Baldur's.

    Przeciętny gracz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.06.2008 o 15:07  

    -Mędrzec- napisał(a):
    w dokach Targos, raz jest malutko goblinów, raz jest ich cała masa

    Na prawde? mi sie to nie zdarzyło, zawsze miałem tyle samo - może u ciebie jest inaczej...



    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) · 5 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw