Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Pałac Ksią... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Pałac Książęcy

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 08.09.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Znajdujemy się w samym centrum Wrót Baldura, gdzie urzędują wielcy książęta. Dzielnica to bogata, zadbana, więc postarajmy się nie narobić bałaganu.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Pałac Książęcy
      Niestety na razie musimy obejść się smakiem, gdyż dla zwykłych śmiertelników brama jest zamknięta. Być może później będziemy mieć więcej szczęścia.

    • Zamknięty dom #1
      Na piętrze w zamkniętej skrzyni znajdziemy 6 bełtów +1 oraz trochę złota. Bądźmy tylko cicho, aby nie obudzić śpiących mieszkańców!

    • Dom Rinnie
      Ta bardka pracuje nad poematem o Rzece jednorożca i potrzebuje wiarygodnych źródeł na ten temat. Tak się składa, ze mamy przy sobie Historię Rzeki Jednorożca zakupioną w Gospodzie Pod Pomocną Dłonią i możemy jej tą książkę podarować. Rinnie bardzo się ucieszy i wręczy nam zwój Ochrona przed trucizną i dostaniemy 900 PD za wykonanie zadania.

    • Dom Bherena
      Tuż przed wejściem stoi sobie mała dziewczynka o imieniu Petrine, sierota, która uciekła właśnie od swego wujka Bherena. Niestety zaginął tez jej kotek, Aniołek, który prawdopodobnie został u wujka w domu. Zgadzamy się jej pomóc. Wewnątrz napotkamy Bherena, który jak się okazuje z chęcią widziałby kota bratanicy martwym. Kotka znajdziemy na piętrze i z zamkniętej skrzyni musimy zabrać Pierścień z anielską skórą i zanieść go Petrine, a zadanie zostanie zaliczone i 500 PD dla nas. Możemy również kotka zabić i wrócić do Bherena, który się lekko przestraszy i każe nam powiedzieć o tym Petrine. Za takie rozwiązanie otrzymamy 400 PD i spadek reputacji o 1 pkt, a jak powiemy o naszej zbrodni dziewczynce czeka nas spadek reputacji o kolejny 1 pkt. Nie zapominajmy ponadto przeszukać szafek Bherena bo znajdziemy w nich m. in. 10 Pocisków +1 i trochę złota. Przyda się również umiejętność kradzieży kieszonkowej, Bheren ma na sobie bowiem Płaszcz ochrony +1.

    • Świątynia Helma
      Oferuje standardowe usługi lecznicze.

    • Dom Jardaka
      Wygląda na to, że wtargnęliśmy do niewłaściwego domu. Jardak zbytnio nie lubi gości a jego sługa Drelik nie będzie się z nami patyczkował. Trzeba go szybko wyeliminować, bo ma w zapasie cały arsenał magicznych pocisków i jest niewrażliwy na magię. Za zwycięstwo otrzymamy 1200 PD i zdobędziemy złoto, Miecz krótki +1 i zwój z czarem Okropne zauroczenie. Na piętrze przywita nas wojownik Jardak, dość mocny i postawny przeciwnik. Jednakże w walce z naszym najlepszym wojem i tak skazany jest na porażkę. Otrzymamy za niego aż 3600 PD i zdobędziemy złoto, Miecz długi +1, Hełm chwały: "Hełm Szlachetnego" (KP +1 i charyzma +1) oraz Mikstury: geniuszu i siły giganta lodowego.

    • Budynek mieszkalny
      Warto go dokładnie przeczesać, bo kilkadziesiąt sztuk złota oraz Mikstura kamiennego ciała zasilą nasze kieszenie.

    • Zamknięty dom #2
      W jednej z zamkniętych szafek na dole lokatorzy ukryli Miksturę wybuchów. Niestety bez zauroczenia całej rodzinki Płaszczem Algernona się nie obejdzie, bo zaraz wołają straże.

    • Zamknięty dom #3
      I znowu w ruch idzie nasz wspaniały płaszczyk, gdyż kobiecina dobrowolnie nie pozwala nam zabrać ze swojego kufra Małej tarczy +1. Udajmy się również do sypialni na górze by z nocnej szafki zabrać Miksturę heroizmu.

    • Wieża Ramazitha
      W tej przepięknej wieży zamieszkuje mag Ramazith. Spotkamy go przed wejściem do wieży. Zaproponuje nam pewną misję. Mamy udać się do domu jego kolegi po fachu Ragefasta i odebrać mu nimfę, którą więzi i przyprowadzić do Ramazitha. Misja jest niebezpieczna i wymaga przebiegłości a Ramazith oferuje magiczny przedmiot w zamian. Cóż, na razie się zgadzamy, choć nie wygląda to do końca w porządku. Dom Ragefasta znajduje się na północny-wschód od Komnaty Cudów.

    • Gospoda "Pod Trzema Baryłkami"
      Gospodę prowadzi Nantrin Bellowglyn, którego można okraść z Diopsydu Gwiaździstego. Zaraz po wejściu podejdzie do nas niziołek Bellamy i ostrzeże przez Phandalynem, pokręconym paladynem, z którym już mieliśmy przyjemność się spotkać. Na pierwszym piętrze [AR 0120] za obrazem [x-521, y-94] znajdziemy Czaszkę Kerepha, brata Ghoraka, którą należy zanieść do Agnasii w Domu Pani [AR 0132]. Z kolei na drugim piętrze gospody [AR 0121] w jednym z pokoi gościnnych spotkamy Szlachciankę, która zaproponuje nam brudną robotę. Otóż mamy zlikwidować niejakiego Cyrdemaca, który ją szantażuje i musi mu ona płacić cotygodniowy haracz. Za usunięcie problemu szlachcianka proponuje 2000 sztuk złota. Można się potargować to podwyższy do 4000! Dodatkowo jest ona bardzo bogata, bo w szafie trzyma aż 208 sztuk Kamieni Ziose, które zapewnią nam spokojną emeryturę (dostaniemy za nie ponad 6000 sztuk złota). Przyjmujemy zlecenie i ruszamy do Tawerny "Elfia Pieśń" [AR 0705] w dzielnicy Gildia Złodziei gdzie na piętrze znajdziemy Cyrdemaca. Cyrdemac zdradzi nam, że szlachcianka ma na imię Areana i przysłała nas tu, żebyśmy go zlikwidowali za zwykłą schadzkę w piwnicach. Niestety nie ma on zbytniej ochoty więcej z nami rozmawiać i walka jest nieunikniona. Słaby to przeciwnik wart jedynie 975 PD a wśród jego rzeczy warty uwagi jest przede wszystkim Miecz półtoraręczny +1. Możemy teraz wracać do szlachcianki po nagrodę. Okazuje się jednak, że zostaliśmy oszukani, szlachcianka ma bowiem jedynie 500 sztuk złota. Możemy je wziąć i dać sobie spokój z tą sprawa albo zaszantażować ją i co 10 dni odbierać haracz w wysokości 500 sztuk złota!






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Allistdead
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2006 o 15:54  

    Tę książkę znalazłem też na górze u Ramazitha.

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.12.2006 o 15:28  

    W domku numer 8 nie moge otworzyc jednej skrzynki chyba wypilem wszystkie mikstury dla podwyzszenia umiejetnosci otwierania zamkow i nic. Sadze ze na moich plytkach od Baldur's Gate jest jakis blad bo takich skrzynek spodkalem wiecej w grze

    misiek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 10:37  

    W gospodzie "Pod trzema Baryłkami" należy zauroczyć Areanę a za KAŻDYM razem gdy z nią znowu pogadamy da nam 500 sztuk złota - wcale nie trzeba czekać 10 dni oraz reputacja nam nie spada. Nie jestem tylko pewien co do sposobu odpowiadania w pierwszej rozmowie, może trzeba wybrać odpowiednie zdania, nie wiem... U mnie działało! :D (mam OzWM)

    Solari
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.03.2008 o 11:04  

    Rzeczywiście, po zauroczeniu szlachcianka daje nam za każdym razem 500szt! Wystarczy ciągle do niej zagadywać (reputacja nie spada).

    Morpheus
     

    Wędrowiec
    Temat: Kasa
    Dodany: 06.09.2008 o 21:56  

    A u mnie szlachcianka

    a) Po zauroczeniu nie dawała kasy
    b) Po 10 dniach opuściała miasto i nasłała najemnika "Tor Lobo", którego zgładziłem, ale miał tylko zbroję płytową z bardziej wartościowych rzeczy ;/ i gdzie marzenia o fortunie :*(

    Morpheus
     

    Wędrowiec
    Temat: Kasa
    Dodany: 06.09.2008 o 22:03  

    Sorki ze 2 posty jeden pod drugim, ale chcuialbym dodac ze szlachcianka od razu zaproponowała mi 500 sz. bez mozliwoci targowania sie o 2000 sz. czy nawet opisane w solucji 4000 sz. Mam OzWM, ale nie gram na nich od poczatku [po przejsciu polowy gry doinstalowalem ten dodatek]

    Nam
     

    Wędrowiec
    Temat: Szlachcianka
    Dodany: 26.08.2009 o 20:48  

    A u mnie szlachcianki wcale nie było.. xD..

    Morthar
     

    Wędrowiec
    Temat: Za każdym razem gdy damy Pe...
    Dodany: 05.09.2010 o 14:06  

    Za każdym razem gdy damy Petrine pierścień z anielską skórą dostajemy 500 exp.

    K-PaX
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdy mamy więcej pierścieni ...
    Dodany: 28.09.2010 o 16:57  

    Gdy mamy więcej pierścieni z anielską skóra, to gadamy z Petrine (+500PD) aż do wyczerpania zapasów :)

    K-PaX
     

    Wędrowiec
    Temat: ups- było
    Dodany: 28.09.2010 o 16:58  

    ups- było

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: Za każdy pierścionek z anie...
    Dodany: 20.01.2011 o 21:21  

    Za każdy pierścionek z anielską skórą dostajemy od Petrine 500 PD tak więc warto zbierać te błyskotki i co jakiś czas wpadać do tej dziewczynki :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: Ciekawe, w domu oznaczonym ...
    Dodany: 31.10.2013 o 19:14  

    Ciekawe, w domu oznaczonym numerem 8 gdy probuje otworzyc jedna ze skrzynek dostaje komunikat ze nie mozna otworzyc tego zamka konwencjonalnymi sposobami oraz ze jest chroniony przed prostymi czarami - czyli standardowy komunikat przy rzeczach ktore wymagaja jakiegos klucza. Gram w BGT z kilkoma modami(ale glownie do dwojki i tob), mial ktos taka sytuacje?

    endymion
     

    Wędrowiec
    Temat: Bramę do pałacu można sobie...
    Dodany: 12.11.2014 o 2:02  

    Bramę do pałacu można sobie otworzyć ... samemu ... w każdym razie w Enhanced Edition.
    "Otwieracz" funkcjonuje jak "drzwi", a znajduje się w dachu pałacu, mniej więcej w połowie odległości między "jedynką", a "szóstką"na mapie. Jeśli ktoś nie ma EE i nie podświetlają mu się drzwi po naciśnięciu TAB musi poszukać trochę kursorem.
    Gdy znajdziecie "otwieracz" i naciśniecie na niego, Wasza postać podejdzie pod samą bramę i ta się otworzy. Niestety, tuż po wejściu do środka zagaduje nas gwardzista i pyta o zaproszenia. Jeśli ich nie mamy i nie wyjdziemy w ciągu kilku sekund straże zmieniają się na wrogie.



    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw