Prolog
Rozdział 1
» Lokacja nr 2800
» Pod Pomocną Dłonią
» Beregost
» Świątynia Pieśni Poranka
» Lokacja nr 3800
» Lokacja nr 4300
Rozdział 2
» Lokacja nr 4200
» Lokacja nr 3700
» Wysoki Żywopłot
» Lokacja nr 4400
» Jarmark
» Kopalnia Nashkel
Rozdział 3
» Wioska Xvartów [4700]
» Lokacja nr 4600 (pobliże Twierdzy Gnolli)
» Twierdza Gnolli
» Lokacja nr 5200
» Lokacja nr 5300
» Knieja Larsa
» Peldvale
» Obóz Bandytów [1900]
Rozdział 4
Rozdział 5
» Ulcaster
» Gullykin
» Most Firewine
» Lokacja nr 5000
» Lokacja nr 5500
» Lokacja nr 3000
» Lokacja nr 3500
» Lokacja nr 1400
» Lokacja nr 0900
» Nawiedzona farma
» Wrota Baldura
- Gildia złodziei [0800]
- Dzielnica Kupiecka [1300]
- Dzielnica Portowa [1200]
- Płomienna Pięść [1100]
- Dzielnica Targowa [0700]
- Pałac Książęcy [0200]
- Dzielnica Uciech [0300]
- Posiadłość Entara [0100]
- Komnata Cudów [0600]
- Żelazny Tron
Rozdział 6
Rozdział 7
» Płomienna Pięść
» Dzielnica Portowa
» Spłoniona Syrena
» Pałac Książęcy i Labirynt
» Podziemne Miasto
Opowieści z Wybrzeża Mieczy
» Wyspa Shandalara
» Wyspa Wilkołaków
» Wieża Durlaga
» Powrót do Brody Ulgotha
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 79 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Solucja jest znakomita. Przydałyby się jeszcze tylko zdjęcia lokacji z szóstego rozdziału i z Wyspy Wilkołaków i linki do poprzedniej i następnej części solucji. Czekam cierpliwie ;->
Obywatelka Insimilionu
Linki do poprzedniej i następnej części już działają ;)
Wędrowiec
Nie działa link z "Przejścia" do "Kryjówki Mulahey'a". Adres jest błędny:
http://www.insimilion.pl/kopalnia-nashkel--kryjowka-mulaheya/561a
a powinno być:
http://www.insimilion.pl/baldurs-gate/kopalnia-nashkel--kryjowka-mulaheya/561a
Z głównej strony solucji nie da się przejść do "Twierdzi Gnolli". Tu też w adresie jest błąd: www.../twierdza-gnoli/... powinno być gnolli. Zresztą tytuł też jest napisany przez jedno "L".
Pozdro!
Przydałabty się mapa, z napisanymi numerami lokacji
Wędrowiec
Rzeczywiście taką mapę możnaby tu zamieścić. Póki co:
http://www.gry-nline.pl/galeria/html/poradniki/BG/6891835.jpg
Tak mapy, by tu wiele rozjaśniły :-)
No solucja dobrzeopisna :) nic dodać nic ująć dosłownie nie mam czego się przyczepić> raz już baldura przeszedłem nastała nostalgia i powróciłem do tytułu. Piękne czasy gry chlip. Kiedy ja z tych starych gier wyrosnę - chyba nigdy. Wielkie dzięki za pomoc.
Wędrowiec
Bardzo dobra solucja. Też wróciłem do gry po jakichś 10 latach (dostałem ją na gwiazdkę jako szkrab) i ta solucja mi na prawdę pomogła. Świetnie opracowanie, mało błędów w tekście, przydatne porady, dałem radę grze w jakiś tydzień, grając naprawdę większość czasu :)
Wędrowiec
Witam!
Wyczytałam w tekście, że jest coś takiego jak ukryte schowki, czy ktoś mi powie jak je mogę otworzyć?
Pozdrawiam
No cóż, po prostu musisz je znaleźć, co łatwe nie jest, bo mają rozmiary jednego piksela. Jednak z pomocą przychodzi tutaj solucja, w której opisane są współrzędne większości ukrytych schowków - w trakcie gry wciskasz sobie wtedy L na klawiaturze i wyświetlają Ci się współrzędne punktu, który wskazuje kursor myszy. Jeśli zainstalowałbyś sobie mod TuTu albo Trilogy, przenoszący fabułę BG1 do BG2, miałbyś łatwiejsze zadanie, bo w BG2 wystarczyło bodajże wcisnąć Tab i podświetlały Ci się wszystkie schowki. Jednak ja z tymi modami nie grałem, myślę, że fajnie jest zagrać w BG1 na starych zasadach.
Najciekawsze schowki:
1. Lokacja, w której zabijają Goriona - diament w dziupli jednego z drzew, w tej fazie gry złoto, które możemy za niego dostać będzie całkiem przydatne
2. "Pod Pomocną Dłonią" - skrytka pod jednym z drzew zaraz przy wejściu do lokacji, jest w niej Pierścień Czarów "Wieczna Pamięć", niezbędny dla maga
3. Nashkel - w skrytce na polu ukryta jest zbroja płytowa z Ankhega, rewelacyjna w tak wczesnej fazie gry
4. Przed wejściem do Kopalni Nashkel - Różdżka Zimna w dziupli drzewa
5. Lokacja 5300 (tam gdzie są m.in. Albert i Rufie oraz ten koleś, który ma Bransolety Łucznictwa) - przy jednym z kamieni w pobliżu drzew jest skrytka, w której znajduje się zwój z czarem Zabójcza Chmura, bardzo dobrym zaklęciem 5 poziomu
6. Lokacja 5500 (tam gdzie jest ranny dezerter Samuel) - w skale ukryty jest Pierścień Odporności na Ogień, bardzo przydatny
7. Skrytka na dachu Wieży Durlaga - ją akurat łatwo znaleźć, bo zabezpieczona jest pułapką i odnajdzie ją złodziej wykrywający pułapki - znajduje się w niej m.in. Pałasz +2
Myślę, że oprócz tego w Wieży Durlaga mogą być jeszcze jakieś nie odkryte schowki, trudno jest znaleźć je wszystkie.
Wędrowiec
Wiecie może ile wynosi maksymalne doświadczenie do zdobycia ? Bo w tej chwili posiadam 161000 i stanęło w miejscu ;/ a jestem w momencie zabijania Upiornego Rycerza z Wierzy Durlaga i troche szkoda 15 000 dośw + jakies 9000 z bestiami :) a przedemną został jeszcze Sarevok. Pomóżcie !!!
Limit doświadczenia wynosi dokładnie 161000 :). Dlatego więcej doświadczenia już niestety nie zdobędziesz, choć oczywiście możesz zdjąć sobie limit doświadczenia np. modem "Level 50 rules". Jednak nie wiem, czy w momencie gdy zdobędziesz więcej doświadczenia gra nie stanie się za łatwa. Aha, no i jeszcze nie jestem pewien, czy limit doświadczenia można zdjąć w grze już rozpoczętej, czy musiałbyś zaczynać grę od nowa :)
Wędrowiec
Możecie wytłumaczyć jeszcze to jak można przeniesc swoją postac z BG do BGII ?
Po ukończeniu BG1 główny bohater automatycznie eksportowany jest do folderu "Characters" pod postacią pliku o nazwie CHAR1. Najbardziej oczywistą metodą przeniesienia postaci do BG2 jest więc skopiowanie tego pliku i przeniesienie go do folderu "Characters" w katalogu, w którym masz zainstalowane BG2. Następnie przy rozpoczęciu nowej gry w BG2 nie tworzysz nowej postaci tylko importujesz bohatera z tego pliku. Nie musisz oczywiście polegać tylko i wyłącznie na automatycznym eksporcie postaci dokonywanym po ukończeniu gry, bo eksportować postać możesz w dowolnym momencie podczas gry w BG1 - plik ten możesz wtedy nazwać dowolnie i również możesz go przenieść do BG2. Słyszałem też coś o możliwości przeniesienia postaci bezpośrednio z finałowego save'u gry, ale sposób z eksportem do pliku jest chyba łatwiejszy i nie próbowałem innego.
Mieszkaniec
Podobno mozna zrobić taki numer, że po przeniesieniu postaci z BG1 do BG2, kiedy jestesmy w lochu, zanim podejdzie do nas Irenicus i zacznie nas torturować wciskamy pauzę i wyrzucamy cały ekwipunek przeniesiony z "jedynki" na ziemie i gdy skonczy gadać mozemy go podnieść z powrotem....
Tylko czy jesli nie przechodzimy do "dwójki" bezporśrednio, tylko przez eskport (tj. mówił Rothgar) to tez mamy ten ekwipunek ze sobą ? (by móc go wyrzucić i podnieść, oczywiście)
@Maldanen
Tak. O ile zrozumiałem o co ci chodzzi :P
Mieszkaniec
Tak w ogóle możliwość eksportu postaci pozwala na dość daleko idące oszustwa, bo gdy sami eksportujemy bohatera, to możemy nawrzucać mu do ekwipunku co nam się tylko podoba (np. sprzęt nie tylko dla niego, ale też dla innych postaci, które przyłączymy na początku gry w BG2), a następnie przenieść to wszystko za pomocą wspomnianego już buga z wykorzystaniem pauzy podczas rozpoczęcia gry. Czy warto jednak robić takie oszustwa, czy zepsuje to przyjemność z gry - to już indywidualna decyzja każdego gracza. Jeśli chcemy grać w pełni uczciwie, to na pewno nic w ten sposób przenosić nie powinniśmy, bohater po przeniesieniu do BG2 powinien być goły i wesoły :)
Mieszkaniec
ale takie drobiazgi jak Płaszcz Algernona, Złote Pantalony, Pierścienie dające dodatkowe czary dla maga i kapłana, i etc. by sie przydały w BGII
Mieszkaniec
Ja wcale nie jestem wrogo nastawiony do takich drobnych oszustw, uświadamiam jedynie, że są to jednak oszustwa :)
Płaszcz Algernona w BG2 z tego co pamiętam traci swoje właściwości, które czyniły go tak przydatnym w BG1, podniesie Ci jedynie charyzmę o 2, więc moim zdaniem rzecz nie warta fatygi, lepiej przenieść Płaszcz Baldurana.
Jeśli Twoja zaimportowana z BG1 postać posiadała w swoim ekwipunku Złote Pantalony, to zostaną one przeniesione do BG2 niezależnie od tego, czy wykorzystasz buga z pauzą przy rozpoczęciu gry. Powinny być w tym pomieszczeniu z golemem zaraz przy klatce, z której uwalnia Cię Imoen. Znajdują się w zabezpieczonej pułapką skrytce za obrazem. Jeśli zdecydujesz się jednak upuścić je na ziemię razem z ekwipunkiem wykorzystując buga, to będziesz miał dwie pary :), ale i tak potrzebna jest Ci tylko jedna.
Mieszkaniec
mam jedno pytanie... czy da się przejść Sagę Baldurs Gate (BG1 , OzWM , BGII SoA i BGII ToB) nie posiadając łotrzyka z drużynie (przynajmniej na stałe) ?
A jeśli tak, to kto może przejąć jego funkcje (pułapki i włamania)
Ten artykuł skomentowano 79 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.