Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Solucja • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Solucja

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki
    Artykułów w subdziale: 83
    Utworzono: 31.07.2008
    Aktualizacja: 27.10.2009

    Prolog

    Rozdział 1

    Rozdział 2

    Rozdział 3

    Rozdział 4

    » Lokacja nr 3100
    » Lokacja nr 3600
    » Lokacja nr 4100
    » Knieja Otulisko

    - Lokacja 1 [2200]
    - Lokacja 2 [2100]
    - Lokacja 3 [1600]
    - Lokacja 4 [1700]

    » Kopalnia Żelaznego Tronu

    Rozdział 5

    Rozdział 6

    Rozdział 7

    Opowieści z Wybrzeża Mieczy




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 79 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Witia
     

    Wędrowiec
    Temat: Zdjęcia Lokacji
    Dodany: 08.08.2008 o 21:53  

    Solucja jest znakomita. Przydałyby się jeszcze tylko zdjęcia lokacji z szóstego rozdziału i z Wyspy Wilkołaków i linki do poprzedniej i następnej części solucji. Czekam cierpliwie ;->

      
     

    Obywatelka Insimilionu | Komentarzy: 152
    Temat: Linki do poprzedniej i nast...
    Dodany: 12.08.2008 o 17:04  

    Linki do poprzedniej i następnej części już działają ;)

    Witia
     

    Wędrowiec
    Temat: Linki
    Dodany: 12.08.2008 o 17:34  

    Nie działa link z "Przejścia" do "Kryjówki Mulahey'a". Adres jest błędny:
    http://www.insimilion.pl/kopalnia-nashkel--kryjowka-mulaheya/561a
    a powinno być:
    http://www.insimilion.pl/baldurs-gate/kopalnia-nashkel--kryjowka-mulaheya/561a
    Z głównej strony solucji nie da się przejść do "Twierdzi Gnolli". Tu też w adresie jest błąd: www.../twierdza-gnoli/... powinno być gnolli. Zresztą tytuł też jest napisany przez jedno "L".

    Pozdro!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Mapa
    Dodany: 18.08.2008 o 21:02  

    Przydałabty się mapa, z napisanymi numerami lokacji

    Witia
     

    Wędrowiec
    Temat: Mapa
    Dodany: 20.08.2008 o 15:23  

    Rzeczywiście taką mapę możnaby tu zamieścić. Póki co:
    http://www.gry-nline.pl/galeria/html/poradniki/BG/6891835.jpg

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Tak mapy, by tu wiele rozja...
    Dodany: 27.12.2008 o 21:31  

    Tak mapy, by tu wiele rozjaśniły :-)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Na temat solucji
    Dodany: 07.03.2009 o 20:07  

    No solucja dobrzeopisna :) nic dodać nic ująć dosłownie nie mam czego się przyczepić> raz już baldura przeszedłem nastała nostalgia i powróciłem do tytułu. Piękne czasy gry chlip. Kiedy ja z tych starych gier wyrosnę - chyba nigdy. Wielkie dzięki za pomoc.

    Olpaj
     

    Wędrowiec
    Temat: -
    Dodany: 16.03.2009 o 23:35  

    Bardzo dobra solucja. Też wróciłem do gry po jakichś 10 latach (dostałem ją na gwiazdkę jako szkrab) i ta solucja mi na prawdę pomogła. Świetnie opracowanie, mało błędów w tekście, przydatne porady, dałem radę grze w jakiś tydzień, grając naprawdę większość czasu :)

    Rzizel
     

    Wędrowiec
    Temat: Ukryte schowki
    Dodany: 21.03.2009 o 13:06  

    Witam!
    Wyczytałam w tekście, że jest coś takiego jak ukryte schowki, czy ktoś mi powie jak je mogę otworzyć?
    Pozdrawiam

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: Ukryte schowki
    Dodany: 21.03.2009 o 15:03  

    No cóż, po prostu musisz je znaleźć, co łatwe nie jest, bo mają rozmiary jednego piksela. Jednak z pomocą przychodzi tutaj solucja, w której opisane są współrzędne większości ukrytych schowków - w trakcie gry wciskasz sobie wtedy L na klawiaturze i wyświetlają Ci się współrzędne punktu, który wskazuje kursor myszy. Jeśli zainstalowałbyś sobie mod TuTu albo Trilogy, przenoszący fabułę BG1 do BG2, miałbyś łatwiejsze zadanie, bo w BG2 wystarczyło bodajże wcisnąć Tab i podświetlały Ci się wszystkie schowki. Jednak ja z tymi modami nie grałem, myślę, że fajnie jest zagrać w BG1 na starych zasadach.

    Najciekawsze schowki:
    1. Lokacja, w której zabijają Goriona - diament w dziupli jednego z drzew, w tej fazie gry złoto, które możemy za niego dostać będzie całkiem przydatne
    2. "Pod Pomocną Dłonią" - skrytka pod jednym z drzew zaraz przy wejściu do lokacji, jest w niej Pierścień Czarów "Wieczna Pamięć", niezbędny dla maga
    3. Nashkel - w skrytce na polu ukryta jest zbroja płytowa z Ankhega, rewelacyjna w tak wczesnej fazie gry
    4. Przed wejściem do Kopalni Nashkel - Różdżka Zimna w dziupli drzewa
    5. Lokacja 5300 (tam gdzie są m.in. Albert i Rufie oraz ten koleś, który ma Bransolety Łucznictwa) - przy jednym z kamieni w pobliżu drzew jest skrytka, w której znajduje się zwój z czarem Zabójcza Chmura, bardzo dobrym zaklęciem 5 poziomu
    6. Lokacja 5500 (tam gdzie jest ranny dezerter Samuel) - w skale ukryty jest Pierścień Odporności na Ogień, bardzo przydatny
    7. Skrytka na dachu Wieży Durlaga - ją akurat łatwo znaleźć, bo zabezpieczona jest pułapką i odnajdzie ją złodziej wykrywający pułapki - znajduje się w niej m.in. Pałasz +2

    Myślę, że oprócz tego w Wieży Durlaga mogą być jeszcze jakieś nie odkryte schowki, trudno jest znaleźć je wszystkie.

    Melon
     

    Wędrowiec
    Temat: Doświadczenie
    Dodany: 11.05.2009 o 12:29  

    Wiecie może ile wynosi maksymalne doświadczenie do zdobycia ? Bo w tej chwili posiadam 161000 i stanęło w miejscu ;/ a jestem w momencie zabijania Upiornego Rycerza z Wierzy Durlaga i troche szkoda 15 000 dośw + jakies 9000 z bestiami :) a przedemną został jeszcze Sarevok. Pomóżcie !!!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: Doświadczenie
    Dodany: 12.05.2009 o 12:39  

    Limit doświadczenia wynosi dokładnie 161000 :). Dlatego więcej doświadczenia już niestety nie zdobędziesz, choć oczywiście możesz zdjąć sobie limit doświadczenia np. modem "Level 50 rules". Jednak nie wiem, czy w momencie gdy zdobędziesz więcej doświadczenia gra nie stanie się za łatwa. Aha, no i jeszcze nie jestem pewien, czy limit doświadczenia można zdjąć w grze już rozpoczętej, czy musiałbyś zaczynać grę od nowa :)

    Melon
     

    Wędrowiec
    Temat: Przeniesienie postaci
    Dodany: 19.05.2009 o 15:51  

    Możecie wytłumaczyć jeszcze to jak można przeniesc swoją postac z BG do BGII ?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: Przeniesienie postaci
    Dodany: 19.05.2009 o 17:42  

    Po ukończeniu BG1 główny bohater automatycznie eksportowany jest do folderu "Characters" pod postacią pliku o nazwie CHAR1. Najbardziej oczywistą metodą przeniesienia postaci do BG2 jest więc skopiowanie tego pliku i przeniesienie go do folderu "Characters" w katalogu, w którym masz zainstalowane BG2. Następnie przy rozpoczęciu nowej gry w BG2 nie tworzysz nowej postaci tylko importujesz bohatera z tego pliku. Nie musisz oczywiście polegać tylko i wyłącznie na automatycznym eksporcie postaci dokonywanym po ukończeniu gry, bo eksportować postać możesz w dowolnym momencie podczas gry w BG1 - plik ten możesz wtedy nazwać dowolnie i również możesz go przenieść do BG2. Słyszałem też coś o możliwości przeniesienia postaci bezpośrednio z finałowego save'u gry, ale sposób z eksportem do pliku jest chyba łatwiejszy i nie próbowałem innego.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 38
    Temat: Podobno mozna zrobić taki n...
    Dodany: 22.06.2009 o 21:47  

    Podobno mozna zrobić taki numer, że po przeniesieniu postaci z BG1 do BG2, kiedy jestesmy w lochu, zanim podejdzie do nas Irenicus i zacznie nas torturować wciskamy pauzę i wyrzucamy cały ekwipunek przeniesiony z "jedynki" na ziemie i gdy skonczy gadać mozemy go podnieść z powrotem....
    Tylko czy jesli nie przechodzimy do "dwójki" bezporśrednio, tylko przez eskport (tj. mówił Rothgar) to tez mamy ten ekwipunek ze sobą ? (by móc go wyrzucić i podnieść, oczywiście)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: @MaldanenTak. O ile zrozumi...
    Dodany: 23.06.2009 o 0:06  

    @Maldanen
    Tak. O ile zrozumiałem o co ci chodzzi :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Tak w ogóle możliwość ekspo...
    Dodany: 23.06.2009 o 1:38  

    Tak w ogóle możliwość eksportu postaci pozwala na dość daleko idące oszustwa, bo gdy sami eksportujemy bohatera, to możemy nawrzucać mu do ekwipunku co nam się tylko podoba (np. sprzęt nie tylko dla niego, ale też dla innych postaci, które przyłączymy na początku gry w BG2), a następnie przenieść to wszystko za pomocą wspomnianego już buga z wykorzystaniem pauzy podczas rozpoczęcia gry. Czy warto jednak robić takie oszustwa, czy zepsuje to przyjemność z gry - to już indywidualna decyzja każdego gracza. Jeśli chcemy grać w pełni uczciwie, to na pewno nic w ten sposób przenosić nie powinniśmy, bohater po przeniesieniu do BG2 powinien być goły i wesoły :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 38
    Temat: ale takie drobiazgi jak Pła...
    Dodany: 23.06.2009 o 14:41  

    ale takie drobiazgi jak Płaszcz Algernona, Złote Pantalony, Pierścienie dające dodatkowe czary dla maga i kapłana, i etc. by sie przydały w BGII

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Ja wcale nie jestem wrogo n...
    Dodany: 23.06.2009 o 23:53  

    Ja wcale nie jestem wrogo nastawiony do takich drobnych oszustw, uświadamiam jedynie, że są to jednak oszustwa :)

    Płaszcz Algernona w BG2 z tego co pamiętam traci swoje właściwości, które czyniły go tak przydatnym w BG1, podniesie Ci jedynie charyzmę o 2, więc moim zdaniem rzecz nie warta fatygi, lepiej przenieść Płaszcz Baldurana.

    Jeśli Twoja zaimportowana z BG1 postać posiadała w swoim ekwipunku Złote Pantalony, to zostaną one przeniesione do BG2 niezależnie od tego, czy wykorzystasz buga z pauzą przy rozpoczęciu gry. Powinny być w tym pomieszczeniu z golemem zaraz przy klatce, z której uwalnia Cię Imoen. Znajdują się w zabezpieczonej pułapką skrytce za obrazem. Jeśli zdecydujesz się jednak upuścić je na ziemię razem z ekwipunkiem wykorzystując buga, to będziesz miał dwie pary :), ale i tak potrzebna jest Ci tylko jedna.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 38
    Temat: mam jedno pytanie... czy da...
    Dodany: 25.06.2009 o 14:03  


    mam jedno pytanie... czy da się przejść Sagę Baldurs Gate (BG1 , OzWM , BGII SoA i BGII ToB) nie posiadając łotrzyka z drużynie (przynajmniej na stałe) ?
    A jeśli tak, to kto może przejąć jego funkcje (pułapki i włamania)



    Ten artykuł skomentowano 79 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw